onsdag 2 juni 2021

AVSLAG FVR & NYTT MOCA 3/6

 Jag gjorde överklagan till FVR som nu svarat 210531, AVSLAG.


Som jag tolkar det godkänner de inte sjukskrivning utan positivt pcr. Den doktor som skrev sjukintyget " trötthetsdyndrom efter virusinfektion" jag bad dr ändra men som han inte gjorde är den som fått förtroendet starta upp covidmottagningen I Uppsala.
Jag hade så MYCKET, hoppats på det här att få rätt i FVR...och nu är frågan orkar jag överklaga vidare med mina symtom I hjärnan och hur slut jag är nu....behöver jag då rättshjälp...Jag överlämnar det till facket att titta på då de nu håller på med arbetsskada för mig....
Jag har ju 3 sjukintyg till som ligger hos FVR...

Vi var 6 kollegor som insjuknade v 11 2020. 
Då fanns ingen skyddsutrustning, vi tog pappershaklappar och knöt för..efter vi blev sjuka dog 6 boenden och vi nekades pcr test och 3 av oss jobbade tätt, 2 av oss blev långtiddssjuk, 1 hade antikroppar av oss 3. Jag ringde själv in till infektion efter en månad och bad om test, mitt i påsken, jag stod inte ut. De uppmanade mig då kontakta chef fast det var påsk och gjorde så, för ok till test.

Jag har även bett LÖF titta på mitt fall, då de inte gav mig blodtunnande trots min info om kuagulationdrubbning i maj 20, men de går bara på journal. Jag skrev även om bemötandet i 1177 före påsk när sdk sa att min hvc givit mej fel info, jag skulle inte ringa vid 39 utan vid 41 och knappt kunde andas. Men det står inte i journalen sa LÖF bara att jag skulle återkomma om jag blev sämre, men det avslogs även det.

Rent bedrövligt är det hur människor hanteras av FK....och JAG ÄR INTE ENSAM
 Kanske är vi fler som utförsäkrats i de olika instanserna hos FK och nu även hos FVR, inom föreningen...hur tänker de kring det, finns någon beredskap för att hjälpa allt fler av oss...

HUR SKRIVER  ANDRAS LÄKARE INTYG då de lyckas få vara sjuks över 180 dagar...över 1 år.....??????
All stress ledde till att jag blev sämre efter jag gick tillbaka på heltid och pressade mig i 4 mån från 26/10-20..med ett utmattningssyndrom som kan ta 180 dagar att läka, skrev dr i sjukintyget i september 20.....men som jag inte fick läka för FK, utan jobbade heltid då från 26/10-20 till 25/2-21, när jag inte orkade mer, så slut jag är ännu.
Man måste ju jobba 90 dagar på sin procent för att bli nollad hos FK...

Efter utförsäkran:
Bältros 12/8-20, smärtor som kommer och går, ännu.
Tinnitus som låter dag och natt, och väcker mig om nätterna, som jag väntar på KBT för..
Jag fick ju en dvt/ blodpropp 15 cm lång I vänster lår 8/11-20 med livslång behandling av Eliquis att leva med, nu info medicin 15/4-21.
Hjärnan har påverkats, MR 15/3-21 och MoCA 24/30 och KEDS 27 gjorda 10/3-21, nu den 3/6 ska det göras en ny MoCA. Dr säger det går ännu inte utesluta demenssjukdom men MR visade en normal hjärna för min ålder.

Ultraljud hjärta 27 mm vätska bakom hjärtat 17/3-21, som de planerade tappa efter DT hjärta buk 25/3-21och rematologiska prover. Men som sedan visade att perikadvätskan låg så bakom hjärtat i hjärtsäcken vid höger kammare att det gick inte tappa och att det man sett runt om är fett.
Det har gjorts 24 h bltr och enligt dr ser det normalt ut, det sjunker i vila, men i mitt tycke är det normalt med ett undertryck på runt 100 för att klä sig, eller kamma håret...
Men det går ner till 60 i vila och man sett att övertryck går från 180 ner till 90 nattetid...
Ska göra 24 h EKG 9/6-21.
Min låga syresättning menade doktor man ser hos prematura, med mindre lungor, och du kommer aldrig kunna bli någon sprinter sa dr, han tittade på spiometrin sedan I höstas som visade på en lägre funtion...och det stämmer ju på mig 1330 g och 40,5 cm då för snart 62 år sedan I sept.
Han skulle titta mer på min sammanställning åxå jag lämnat om puls och bltr under 3 veckor....han har varit borta under några mån på annat och ska nu förflyttad igen...en jättefin dr, som jag är så ledsen att jag tappar, så mycket han gjort för mig. Mjuk och fin och inkännande. Men hur mår du nu sa han i måndags när han ringde. Men fick tips om en ny att välja.

Denna gång med sjukskrivning från 26/2-21, när jag var så enormt slut, och ännu är  så fick jag ett tel samtal från FK i mars....sedan tyst....har inte fått någon handläggare ännu....
Dr då som gjorde MoCA Keds gav mig en diagnos som är bättre mot FK än utmattningssyndrom. Han sa än hur väl vi vill sjukskriva går det inte mot FK så han skrev en annan kod  låter inte så trevligt sa han men de brukar inte ifrågasätta den...

Men FK tittar tillbaka på den sjukskrivning jag haft innan det sa hon, när hon ringde från FK. Ja men tack vare att jag pressades tillbaka till jobbet har dessa symtom dessutom uppstått, sa jag till henne....ja sa hon vi får väl se efter 90 dagar....och du närmar dig ju 62....????? Jag passerade 90 dagar 26/5, var sjukskriven till 31/5...och dr sa jag sjukskriver dig retroaktivt från den 1/6 när du ska göra MoCA 3/6

Vad kan FÖRENINGEN GÖRA för oss som nu riskerar bli utförsäkrade, eller redan blivit som jag....risken är att allt fler får sina liv förstörda....
Just nu rullar sjukpenningen på från 26/2-21....och jag känner mig så stressad över, hur blir det nu....

Jag har ju en lång historia sedan 14/3-20, snart 15 mån nu... den dr som ska starta upp covidmottagningen I Uppsala friskförklarade mig åxå 16/6-20 trots hjärtrusning  utmattning, feber, andningsbesvär, tinnitus, yrsel...mm.
Ingen har heller tagit tag i vad berodde den 15 kg viktuppgången på mars 20-juni 20....Nu juni 21 5 kg till...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan