måndag 7 juni 2021

Skada / FK/ mm

Nattstödet efter skadan 200623, när jag ramlade baklänges på kvarglömt vatten vid en kyldisk på Coop i en av våra köpcentrum.
Dagskyddet för avlastning av vänster hand, fysioterspeuten säger det är artros i den vänstra handen.
Dessa stöd har jag haft dag och natt från i november 2020.
Knölen på den vänstra armen.
Blodtrycket och puls i morse efter jag klätt på mig 
Blodtryck och puls efter prommenad i dag.

Mejlade FK 4 juni 2021 09:40
"Hej 

Jag har varit sjuk sedan 210226 jag har ännu inte fått någon handläggare.
Varit I kontakt med kommunal och de hälsar att jag måste få en handläggare nu om de behöver komma kontakt.

Jag försökte förlänga sjukskrivning igår, då läkare sjukskrev i efterhand från 210531 men vet inte om jag klarade göra det rätt."//

Ringt FK 
Idag de säger jag har en handläggare vid namn 
XX
Men säger jag, jag har inte fått någon info om handläggare ej heller blivit kontaktad 

Jag ringer dit, hennes telesvar säger hon inte är i tjänst.
Lämnat info om att hon ska ringa upp.

Ingen har ringt upp idag, ej heller svarat på mejl.

Då jag sjukskrev mig 3/6 efter sjukskrivningen bakåt från 210531...gick det inte lägga in det datumet utan jag fick skriva det i text.

Lite kompliterande till ev arbetsskada

Jag slutade på gymmet v 10 2020, då jag inte ville riskera föra smitta vidare .
Min man var på Åland och jobbade och kom hem 200313.
Träffade varken barn eller  barnbarn under de 14 dagar före jag blev sjuk.
Jag undvek all kontakt, gick bara snabbt till lilla Ica på väg hem. Gick till jobbet.

Men jag jobbade med de 6 som blev sjuka på samma plan på mitt jobb, samma vecka jag blev sjuk. Tätt ihop med X som sedan hade antikroppar, med Y som blev så sjuk och fick lämna jobbet i den anställningsform hon hade, hennes bror hade testat positivt. Alla vi  6 nekades test då på vårt jobb. Jag gick förbi chef och ringde själv in till infektion påsk 2020 då jag knappt kunde andas och de bad mig kontakta chef när de hörde hur svårt jag hade det. Så jag messade Chef om att infektion ville ha ok från hen om test. Jag fick testas 200414, på dagen 1 månad efter. Jag är säker på att jag blev smittad I jobbet.
De omständigheter som var då.. chef säger det är inte arbetsskada då jag tog upp det tidigare att jag funderade på att anmäla.
Då vecka 11 2020 tog vi pappershaklappar som munskydd när vi gick in till de som bodde vi skulle vårda, innan vi fick skyddsutrustning. 
Jag anser att jobbet  har förstört mitt liv. Ingen kan garantera att jag någonsin blir helt återställd.
De sista månadernas utredning har totalt kört mig i botten, jag var nog slut innan. Jag gråter...är helt slut. Hur ska jag orka..bara klä på mig idag får jag ett blodtryck på 147/100 puls 92...syresättningen är ofta under 90, vanligt med 87. Då blir det som ett tryck över bröstet, jag måste vila och magen börjar krångla...blir lös och får springa...och jag måste vila...gråter....

När jag skulle sammanställa allt till facket orkade jag inte..Min man fick hjälpa mig. Hjärnan stannade och jag bara grät....så han har gjort nästan allt...för att ni ska få alla min handlingar. Men förstår ju det är svårt få igenom det...
I en mapp, de sista 3 sjukintygen som inte gått till beslut ännu hade jag sammanställt  och hänvisat alla fel till FVR ur FK interna journal om mig...
Jag som varit full fart på gått på gym, varit aktiv är nu inte mig själv längre.
Till det är åxå att jag troligt av covid gått upp först 15 kg mellan mars -juni 20 och ytterligare 4 kg fram till nu.

Jag är så väl utredd att det finns bara post covid som återstår sa dr 3/6.

Jag hade så önskat jag skulle fått vila....sova ikapp min stress...av snart 15 månader av symtom nu.
Jag har tinnitus som låter I öronen dag och natt..I natt vaknade jag kl 03...det är vanligt jag vaknar om nätterna av hur hjärtat slår....och igår gick inte blodtrycket mäta då det var så oroligt.
Allt jag gör med armarna påverkar, böja mig ner så drar puls och blodtryck iväg och jag flåsar...

Den dr som friskförklarade mig ned alla symtom 16/6-20... med feber  yrsel, hjärtrusning, andningsbesvär, magbesvär, är samma doktor som inte ville skriva om sjukintyget när jag utförsäkrades 8/1-20, en av de som ska starta upp covidmottagningen. Det är många  som försöker påverka politikerna att hen är fel val. Att vi vill ha en mottagning som Solna. Inte kastas runt som jag med flera gjort. Vi är idag snart 600 som paserat 1 år i en grupp i Facebook. Men mörkertalet är stort.

Hur har det gått med de 13000 mindre I årslön de anmält till Alecta kontra vår förra chef anmälde till  Fk juni 2019, undrar jag till facket, inväntar svar.
Har info vår chef, sjukintyg, arbetsträning.... vi  hördes idag ska fundera vidare om en plan, men frågan är ju vad FK säger..... 

Ska kontakta henne igen att jag inte fått tag i handläggaren, gör så och hon har tolkat sjukintyget som jag är sjukskriven 3 mån och sedan arbetsträning. Jag tolkade dr som att det ska starta snarast så hen skulle kolla med HR, för hen har inte hört talas om förrut arbetsträning och sjukskriven och jag försöka få tag i handläggaren...

Så vad är det som gäller...

Jag har sammanställt journaler bilder från min handskada nu när det gått 1 år...det är på väg till Folksam nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan