torsdag 3 juni 2021

Ingen annan förklaring till allt som drabbat mig än trolig postcovid


 FÄRDIG UTREDD!!!

Det finns ingen annan förklaring till allt som drabbat mig än trolig postcovid, sa dr idag.

Efter snart 15 mån med allt som jag drabbats av, alla utredningar och remisser och sista testet idag, så återstår  24 h EKG den 9/6...ett helt batteri av prover, cancermarkörer, olika typer av röntgen...så är det nu klart..

Har just varit till doktorn idag....

Utredningarna på mig är klar. MoCA 24/30 Keds 27 10/3-21. Idag gjordes MMT 28/30, ingen demens sa dr. Han skriver i sjukintyget...

 " Utredningen är nu klar. Patientens funktionsnedsättning förklaras av postinfiktiösa symtom I kombination med utmattningssyndrom. Skulle hon bli försämrad skulle det bli aktuellt för utredning på minnesklinik."

Blodtrycket faller och stiger normalt liksom puls...får jag veta.

Vilken tur jag sammanställt så de sett över lång tid. 

Syret nämnde han den 31/5, var lågt sådant man ser hos prematurt födda ibland, som även jag var...

I morse var syret 87


Berättar om blodtrycket när jag hade klätt mig i morse 

Och när jag vilat och ätit lite lunch bild nedan, men är det verkligen normalt...

KBT för hantering av tinnitus, fysioterapi för att komma tillbaka försiktigt och psykologkontakt, ja det kan verkligen bli bra.

Sedan tog jag upp min viktuppgång och att jag måste ta tag i den.

Det finns alltså ingen annan förklaring till allt som drabbat mig än trolig postcovid, sa han.

Nu till min fundering, jag ska arbetsträna på min arbetsplats i 3 månader. Men försiktig början någon timme bara.

Nu ligger 3 v beviljad semester från 21/6-11/7 och 2/8-5/8..hur gör man då....när man har semester mitt i en arbetsträning?

Måste man arbetsträna på sin egen arbetsplats ?  

Kan man ha semester, och sedan återgå till arbetsträning?

Jag bad om utsättning av Omiprazol, fick 1/2 dos nu men ingen plan, läst det tar 2 månader..då man ätit som jag sedan aug 20.

Även ta symbicort vid behov, nu.

Nu återstår bara 24 h EKG den 9/6

Jag önskar mig mest av allt nu, ATT ARBETSDKADAN är möjlig....

Jag är ju så slut.... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan