lördag 12 juni 2021

Dagen efter jobbig promenad, blev så slut

Dr Vesterlunds blommar här hos oss. Vet mormor och mamma hade dom, men har inget minne av att de blommade.

Skulle promenera igår efter middag...vi gick inte långt bara 4000 steg....Jag fick stanna flera ggr, blev så slut, tryck över bröstet....det här har inte hänt förrut så här....

Sommaren 20 hade jag liknande, när jag skulle gå i backen, eller när vi var i Västerås, men inte så här, då var det även andningen....

Ekg svaret lär väl dröja sedan den 10/6...när jag plockade av det.

Jag har ju perikadvätska bakom hjärtat och fram vid höger förmak fick jag tydligt berättat av den trevliga ssk som satte EKG. Jag blev ju avskriven från hjärtmottagningen men rekommenderades få återbesök då vätskan kan stiga fort...och det vet jag åxå av egen erfarenhet då det gjorde det på min bror...

Är det fler som får så här?

Även denna sommar orkar jag inte med solen, väljer skugga.


Jag som kunnat ligga i timmar i solen...

Det höga ljudet/ ett nytt tinnitus jag skrev om igår, troligt av stress från FK igen, är inte lika intensivt idag, men däremot är mitt vanliga tinnitus ljud puls och pip starkare...men hör båda....

En jätterar ssk på ÖNH kollade med jouren igår, då jag är utredd hos dem sedan tidigare fått hörapparat för mitt sämre öra för att stärka upp hörseln mot mitt friska vänstra öra som har ljud sedan 1 år...vi skulle avvakta över helgen och se om det lugnar sig....

Jag blev sjuk 14/3-20

Lite bättre idag...

Men.när någon pratar eller jag själv låter det som någon pratar i ett rör....det andra tinnitus ljudet jag haft snart 1 år nu...låter högre...det är som pulsen som piper i örat.

Vilat efter promenaden vi tog idag. Som fick bättre än igår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan