fredag 11 juni 2021

Tinnitus ökar

 Igår fick jag ett nytt obehagligt tinnitus ljud på mitt friska öra.

Nu igår 210610 ökade tinnitus så enormt från det puls pipiga ljudet jag nu haft snart 1 år till att åxå bli ett starkt ljud som om en maskin står och durrar eller som eller som man spolar vatten på bilen i en spolhall...typ. Det ljumma i huvudet ibland så jag orkade inte vara uppe av det ljud som var hela dagen och som ett tryck kom ibland. Gick och la mig kl 20 efter jag stoppat revaxör i öronen med tuss. Spolade ut öronen nu på morgonen och 2 vaxbitar typ 0.5 cm kom ut ur mitt högra öra, Jag hör nästan inte vad min man säger idag.

Har en hörselnedsättning vänster öra åxå där jag har fått hörapparat i dec 20. Väntar även på KBT, att lära mig leva med ljuden dag och natt. Det väcker mig så gott som var natt, och nu har det tillkommit ett ännu högre ljud. Det pipiga/ pulsen jag hört hela tiden har också förstärkts,, lite som jag hör hur hjärtat jobbar. Jag har genomgått utredning hjärna hjärta puls, bltr I vår med 24 h ekg 9-10/6-21, har utmattningssyndrom och är helt slut efter. Är nu åter igen i stress över ska FK stoppa min sjukskrivning igen.

Har kontaktat öron näsa hals mottagningen igen.........inväntar återkoppling ...

En så jätterar ssk ringer mig berättar, hon ska prata med en jourläkare och ringer upp senare.

Den dr undrar om jag upplever att hörseln försämrats eller att det blivit sämre av ljudet som blivit högre och annorlunda. Jag upplever det sistnämnda, så vi ska avvakta under helgen och se om det lägger sig.

känner åxå att den är ett tryck över bröstet idag.....

Så här låter tinnitus för er som inte har det 

Gick en prommenad I kväll...Jag fick stanna flera gånger och vila. Det blev så jobbigt och tryck över hjärtat....så här Har det aldrig varit förrut.

Hjärtat ❤ håller på med räcket till vår uteplats idag.

Har beställt avslutningstårta till mitt äldsta barnbarn idag...vi ska träffas på söndag och fira Maxx sommarlov, har köpt avslut tårta till honom i alla år....tänk nu har han 3 små syskon, Fabbis, Bellis och Wille.

Snart fyller lilla Astrid år åxå...och Maxx blir 14 efter midsommar...

De har börjat vaccinera 37 åringar idag i Uppsala idag och sonen har bokat...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan