tisdag 8 juni 2021

FK / EKG...vad händer nu...

Morgon efter jag tvättat och sminkat mig. Ska iväg idag och förnya körkortet, som för mig idag är en legitimation för mig.
Efter jag klätt på mig, andas tungt, känns som tryck över ryggen. Blir rädd, tanken kommer, äntligen i morgon får jag göra 24 h EKG.
Bäddar sängen
Efter hittaut promenaden idag.

Idag har vi gått 8076 steg. I söndags gick vi 10744 steg

Pratat med handläggaren på FK idag...vi får se nu vad som händer..det finns olika bud från olika med skiftande erfarenhet...
Chef skulle kolla med HR. Handläggaren på FK skulle läsa mitt sjukintyg riktigt noga och se om de ansåg jag kan få sjukpenning och arbetsprövning....
Så fortsättning följer.....
Får jag sjukskrivning med arbetsprövning....
Får jag arbetspröva på mina viljor, eller på fk vilkor....
Det viktiga är inte att bli frisk utan att handläggaren följer besluten.

Jag frågar visst är det så att vid 62 år provas man bara mot sitt jobb. Men nej så är det ej säger handläggaren.....
Men hon från FK som ringde i mars nämnde det om att man kan provas mot sitt jobb vid 62..här mer om det från ARBETET 
Jag är så less på FK efter allt som var förra året.....tack vare att de utförsäkrade mig så blev jag än mer sjuk...
Så vi får se, hur går det med 24 h EKG....och med min sjukskrivning och arbetsprövning....qtt man överhuvudtaget ska behöva fundera på qtt inte sjukförsäkringen jag själv betalat till inte är till för mig när jag som mest behövt det i livet...

Vi räknar nu på här....hur slår det om jag går tidigare i pension....



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan