fredag 13 september 2013

CA 125, livet gör sig påmint....

Lite tufft just nu...de fann två systor på vänster äggstock. Ett sk. CA 125 prov taget, för att utesluta cancer...men det tror Dr inte det är, utan vanliga systor...en var 17 mm den andra 3 cm om jag förstod henne rätt, jag fick se också på utraljudet...får veta mer på måndag..de ringer mig oavsett vilket det är....
I förrgår kväll den 11/9, efter jag kom hem, lovade jag mig själv att ta vara på livet....vi lever bara en gång, här och nu..jag tänker uppleva, ta vara på stunderna..ja LEVA.... Ibland hinner livet ikapp oss och liksom gör sig påmint, som idag. JA vi har bara idag, det är det enda vi säkert vet, vi vet inget om i morgon....och kanske är det så att det som händer oss sker av en anledning....
...så från och med just nu...

Det är flera runt mig som just nu kämpar med cancer och nu står man själv än en gång med ovisshet..det är 5 år sedan sist, de röntgade hjärnan och kunde utesluta det..när synen försämrades.
I måndags fick jag också mitt färdtjänstkort, det kostar mig max 150 kr i hela Uppsala kommun, Knivsta och om jag ska åka till Arlanda så måste jag kontakta kommuen först...tack Uppsala..

2 kommentarer:

  1. Kan tänka mig du är orolig inför måndagen då de ringer dig för provsvaret på cystorna
    Men det är säkert som de sa, att det inte är något farlig utan vanliga cystor
    men som nog också kan vara besvärligt att ha
    och ja, nog blir det så att man tänker efter mera om livet, att ta tillvara på det när olika saker händer eller när saker händer människor i ens närhet
    grattis till färdtjänstkortet
    stor kram till dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. De ringde inte som de lovade utan på tisdag...dagar med många tankar...om livet...Provsvar: värdet låg på 19, får ej överstiga 33... Så ua...skönt

      Radera

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan