torsdag 5 september 2013

Medicinhistoriska museet och psykiatrihistoria ©

Ett kort besök på Medicinhistoriska museet med allt som fanns där att titta på och övervåningen med psykiatrihistoria...här skulle jag önska guidning...och vi får se om kollegorna på jobbet går dit tillsammans så småningom...skulle vara kul...
De tre första bilderna är från historien om psykiatrin....mer info finns under länkar nedan...


 Fanns så mycket att titta på...medan en kuvös sedan 1950 talet...i en sådan låg jag med värmelampa ovan i 2 månader. På den tiden fick föräldrarna inte ta i sin baby...tänkt så annorlunda det blivit. Kanske är det just därför jag fick min känsla genom livet....jag vet fler som pratat om det...att inte tillhöra någon....och en tysk barnläkare som jobbade på ögonmottagningen i Övik sa mig att kanske var det så att syretrycket i kuvösen på den tiden, påverkade dina ögons synfel....
Hemsida för Medicinhistoriska museet i Uppsala

Ulleråkers sjukhus - Wikipedia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan