onsdag 16 juni 2021

AKUTEN - RHINO VIRUS


Nph/svalg-SARS-CoV-2 RNA PCR,Negativ

Nph/svalg-Influensa A RNA PCR,
Negativ

 Nph/svalg-Influensa B RNS PCR,
Negativ

svalg-Respiratoriskt syncytialvirus
(RSV), RNA Negativ


Nph/svalg-Coronavirus 229E, RNA, PCR,
Negativ

Nph/svalg-Adenovirus, RNA, PCR
Negativ

Nph/svalg-Coronavirus OC43, RNA, PCR,
Negativ


Nph/svalg-Coronavirus HKU1, RNA, PCR,
Negativ

Nph/svalg-Humant Metapneumovirus, RNA, CRP
Negativ


Nph/svalg-Coronavirus NL63, RN, CRP,
Negativ


Nph/svalg-Parainfluensavirus 1, RNA, PCR,
Negativ


Nph/svalg-Parainfluensavirus 2, RNA, PCR,
Negativ


Nph/svalg-Parainfluensavirus 3, RNA, PCR,
Negativ


Nph/svalg-Parainfluensavirus 4, RNA, PCR,
Negativ


Nph/svalj-Humant Rhino-/Enterovirus, RNA,
PCR, POSITIVT



En lång dag på akuten med bla flera virus pcr.

Vad förvånad jag var att jag är bärare av Rhino viruset.

Ser det finns olika beteckningar: A, B och C.

Ska läsa mer om det.

Är det Rhino som bråkar med Covid kanske...och ger mig så besvärligt med blodtrycket.

Helt klart är det örat som påverkats.


Dr sa nu bör du vila mycket och vad bra du är sjukskriven.

Såg FK ringt idag medan jag var på akuten.

Skickade ett mejl om var jag befann mig.

Fick svar från chef att FK ringt.

Fortsättning följer.

Inväntar ännu svar på 24 h EKG... 


Rhinovirus hör till familjen Picornaviridae. Dit hör mer än 150 kända virustyper och de delas in i arterna A, B och C.
Mer om Piconavirus 

Rhinovirus på engelska 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan