tisdag 8 oktober 2013

Kays inspirationsbrev nr 53

MER FÖR OSS SOM VILL UTVECKLAS...
Kay Pollaks insprirationsbrev nr 53 "Fri från rädsla - då älskar du alla"
Citat "Och hur lär jag mig ifrågasätta mina tankar? Det allra bästa sättet att börja lära sig ifrågasätta sina tankar, tycker jag, är att börja använda Byron Katies fyra frågor. Hon kallar det ”Undersökningen.”

De fyra frågorna i undersökningen ser ut så här:
1)      Är det sant?
2)      Är du absolut säker på att det är sant?
3)      Hur känns det när du tänker den tanken?
4)      Hur skulle det kännas om tanken uteblev?"//slut citat...se mer under länk...


Kay Pollaks hemsida: http://www.kaypollak.com/
Alla inspirationsbrev här: http://www.kaypollak.com/inspiration/inspirationsbrev/

4 kommentarer:

  1. Svar
    1. Kay år fantastisk...det är hans tankar...

      Radera
  2. Vet vad du menar, men det var din personlighet jag syftade på..

    SvaraRadera
    Svar
    1. En personlighet är inte statisk, en personlighet är i utveckling om man vågar möta sig själv...och förbättra där man själv finner att det behövs...Just nu har jag en helt fantastisk inspiratör i mitt liv...som vågar..har den mentala styrkan och kunnandet efter många år i samma yrkeskategori som jag själv...och med många år av hälso och tränings utövande och med en god självbild..det inspirerar mig enormt att få feedback av en som verkligen kan...och har kompetens att utmana..

      Radera

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan