tisdag 15 oktober 2013

Kays inspirationsbrev nr 54

Citat från Kay Pollak  på fb "Inspirationsbrev nr 54.
Förra veckans övning om ”att älska varje människa jag möter under en hel vecka” är kanske den svåraste och mest utmanande övning vi haft i den här ”kursen”. Jag själv har stenhårt försökt göra övningen. Och jag måste erkänna. Jag klarade inte av att älska varje människa jag mötte. Jag har misslyckats.
Hur gick det för dig?

Kay P"//slut citat

Svar: ja inte gick det så bra...här finns mer att öva på helt klart....
forts från inspirationsbervet citat "Detta är också du. Det är en fantastisk inre film att se. Du väljer att se den här filmen inom dig, om och omigen. Varje gång tränar du ett nytt och bättre beteende. Och nästa gång i verkligheten, kommer du att vara mer förberedd att handla på ett långt bättre sätt. Du lär dig!

Och efter att ha sett dig själv i den här goda versionen av dig själv, så mår du riktigt bra. Det är nu lätt för dig att ringa eller söka upp den andra människan och säga till exempelvis detta: ”Du, jag önskar att jag hade handlat på ett långt bättre sätt, då när jag blev irriterad på dig. Ursäkta mig för att jag blev så irriterad. Det hade inte med dig att göra. Min irritation hade bara med mig att göra. Jag vill att du skall veta det. Det är viktigt att du vet det.”//slut citat...ser mer under länk....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan