söndag 6 oktober 2013

Stenmässan 2013 i Västerås.. ©

Intressant att få följa med på Stenmässan 2013 i Västerås idag. Jag har aldrig förut varit på en sådan men alltid som alla vet som känner mig tyckt det varit kul med stenar. Min vän har det som hobby att tillverka smycken av ädelstenar och idag fick jag följa med och se det utbud som fanns denna helg.
Köpte....armband, ring och örhängen av hematit, halssmycket av spektrolit fick jag...och spektrolit för tillverkning, ja jag ser fram emot att se det slipas. Blev sugen på opal från Etiopien och fann en liten fin skimrande ca 1-2 cm...priset 12500 KÖPTE INTE den  där/på Quicknet Arena får se vad det kommer att bli av det som är tänkt....ler...
På bilden nedan ses också en sk humörsring till höger ;), kul grej tyckte jag. Roligt med en hematit ring igen, haft sådan i början på 2000..men nu har jag en igen ;)
Tips för alla ni pysselintresserade...gå på stenmässa och köp äkta vara för nästan inga pengar alls...äkta fina ädelstenar på tråd att tillverka av efter eget tycke...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan