måndag 4 juli 2011

Vännsleva ©

Nästan var dag går jag en promenad på några km hit till "Vännsleva" och vänder hemåt igen. Denna plats berättade min fd svärmor om, en sägen från förr, hur det skulle ha spökat här i korsningen. Hon växte upp i Hynntjärn i ett litet vackert torp längst in i viken, men som morfar till mina barns far sålde på äldre dagar, det var en annan historia :) Det brukar bli promenad i snabb takt, att skingra tankar och fundera hur jag ska på bästa sätt skapa ett bra liv utifrån mina nya förutsättningar. Jag hade ju en ganska varierande frtid, så får se om jag upptar en del av det när jag väl är på plats. 10 år är en lång tid att återskapa ett liv, men det ska nog bli bra :)  I helgen blev jag erbjuden ta lägenheten tidigare, den 15 augusti, om hon som bor där nu bara grovständar och det är ju helt OK :) Får se vad hyresvärden säger och när besiktning kan bli.. Den tjej som har vik för mig i sommar hade inget emot att flytta semestern en vecka framåt, så då får jag en vecka före flytt och en efter...får se hur allt löser sig...Tror att denna plats, Vännsleva, kommer att bli förknippad med det jag nu går igenom...FÖR ALLTID...
Gick igenom gamla bloggen i kväll för att spara det som jag känner värdefullt, som citat och föreläsningar jag varit på, ja sådant jag sett förut människor sökt på för att hitta bloggen. De kommer lite nu och då för att finns kvar. Nedan ser du några fram till Rotsidan.
©

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan