söndag 3 juli 2011

Helg i Övik och Höga Kusten ©

Tidig morgon åkte vi upp till Övik Sonja och jag. Det blev massor med olika butiker.Lite nytt och fräscht under : ) Allt från kläder, telefoner till heminredning och presenter till våra barnbarn. Vi gick på UH och fikade, tänk så länge sedan jag var där...Åsa med en av döttrarna kom också och det blev ett trevligt samtal kring kaffe och bakelse. Jag har kollat runt lite vad jag ska förnya mitt liv med i nya lägenheten. Det känns riktigt roligt att få planera och förändra, har en del idéer. En ny säng tittade jag på, ska va fräscht, kampanjen återkommer i augusti. Han var så trevlig där på Jysk och letade fram nästa datum för kampanj på sängen.. Medan vi gick där ringde tjejen som bor i lägenheten jag ska flytta in i och jag kunde få överta den den 15 Augusti om hon bara gör grov städingen...det är ju riktigt bra :) Ska se om det är möjligt att förskjuta semestern en vecka. Då blir det en vecka före flytt och en efter. Jag fick ju inte dra tillbaka den...får se i morgon :)
Hem till Sonja och Lasse, mina vänner sedan många år. Lasse och mina barns pappa har ett långt förflutet som fotbollsspelare för NSK fotboll och en trevlig kväll på altanen med god mat och gott att dricka blev det.

 Tack än en gång för en trevlig helg. På söndag åkte vi ut till Rotsidan, det blåste lite men vindarna var ljumma. Några killar hade hittat en huggorm som de höll på att lyfta med en pinne. Vi gick i lä och satte oss att sola med kaffe och hembakat.
Jag som älskar närheten till sol, hav och vågor och den natur som finns i dess närhet satt och funderade på alla hav jag varit vid genom dessa år....Om allt jag mer önskat se och att kanske en dag finns det någon som älskar att resa lika mycket jag och också vill se och uppeva världen....
©

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan