måndag 4 juli 2011

Siouxindianens Bön


Siouxindianens Bön
O, Store Ande, vars röst jag förnimmer i vinden
Och vars andedräkt ger liv åt hela världen,
Lyssna till mig!
Jag nalkas Dig, en av dina många barn.
Jag är ringa och svag och behöver Din styrka
Och stora vishet.
Låt mig vandra i skönhet, och låt mina ögon alltid
Skåda den röda och purpurfärgade solnedgången.
Lär mina händer vörda de ting Du har skapat,
Gör mina öron känsliga för din röst.
Gör mig vis, att jag må inhämta det Du lärt mitt folk,
Den lärdom som Du gömt under varje löv och sten.
Jag söker styrka - inte för att bliva överlägsen mina
Bröder - utan föra att kunna bekämpa min största
Fiende - mig själv.
Gör mig alltid redo för att komma till Dig med rena
Händer och trofasta ögon, så att när mitt liv
Förtonar som den dalande solen min ande kan komma
Till Dig utan skam! AMEN!


Citat ur boken: Agnes Röklander - Transmediumbok


Siouxindianens Bön till Den Store Anden - annan verson.

1 kommentar:

  1. Hejsan!

    Tack för att du delar bönen ur boken om Agnes. Det uppskattas. Jag undrar om boken är till salu då jag utvecklar mig inom mediumskapet och har sökt efter den boken med ljus och lykta? :-D

    Må så gott!

    Hälsar Helen Eriksson

    SvaraRadera

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan