måndag 4 juli 2011

Kay Pollak "Ditt Sanna Jag"

Ditt Sanna Jag
Djupt inne i Dig finns allt som är perfekt.

Djupt inne i Dig finns den Du var ämnad att vara.

Ditt Sanna Jag finns alltid inom Dig.
Alla har ett "Sitt Sanna Jag". Alla!

Ditt Sanna Jag kan stängas in.
Men det kan aldrig släckas ut helt.
Längtan till Ditt Sanna Jag finns alltid.
Denna längtan finns innerst i alla.
Det är hoppfullt.

Och Du vet precis när Du är i kontakt med Ditt Sanna Jag.
Kanske var det bara tio minuter i går. Men ändå. Man vet det.
Du var i kontakt med den du var ämnad att vara.
En stund av lycka, kraft och total närvaro.
Det är att vara i dans med "det bästa i sig".

Citat ur "Att växa genom möten" av Kay Pollak sid: 20

Ett gräl börjar aldrig med den första repliken.
Det börjar med den andra.

Citat ur "Att växa genom möten" Av Kay Pollak sid: 35 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan