tisdag 26 juli 2011

Nya erfarenheter och möjligheter ©

Bekräftelsen på att datorn är på väg kom idag...får se vilken dag den anländer, bild nedan.
Hektisk morgon med snabba åtgärder och anbulanstransport och allt som sedan följer med att kontakta de som behöver få info....och så rullade dagen på. Vid tvåtiden var jag och gjorde ett litet ingrepp, så nu är det bara att tuta och köra igen ;))) Det blev mycket spring till och från apoteket, hade inte fått infot att själv hämta ut det som skulle användas, så det ordnade sig till slut och billigare blev det också då jag kunde ta det på hög kostnadskortet. Passade på att fråga om jag fick behålla min fantastiske husläkare som jag är mer än nöjd med och det fick jag. Bra att ha HVC nära då jag ändå jobbar här i byn. Man får ju som bekant välja vårdcentral och då behåller jag honom då jag flyttar till Övik i mitten på augusti. Arne är så jättebra och har stor omsorg, är noga och verkligen bryr sig, honom vill jag bara ha kvar...ååååhhhh det fick jag :)))
En vän som jobbar i Övik kontaktade mig idag också, de har brist på folk och sedan jag flyttat så kan jag kanske jobba någon helg ibland där hos dem, vi får se.
Hittat en medial kurs på 4 heldagar som jag är sugen på under hösten och vintern, men den kostar, får se hur jag gör...ska höra mig för lie mer. Sedan finns två tillfällen när vi som gick kursen den 9-10 juli kan träffas i höst och det kommer en kurs till nästa helg ...vet inte ännu hur jag ska göra, men sugen är jag :)
Semestern närmar sig, från den 5 aug till 19 aug blev det att ha den i år. Blir ju flytt under den tiden också...så jag lever lite från dag till dag och ser tiden ann...känner jag är stark nu och mår bra :) Mitt jobb och alla ni som finns är ovärderliga, ni betyder mycket för mig. att inte bara se ur sitt eget perspektiv utan få utbyta tankar och se med andras ögon. NI har er egen lilla betydelse var och en på sitt sätt. Man brukar säga att "i nöden prövas vännen" och tänk vad många fantastiska människor det finns... Det är en mening med allt...
Måste ta mig i kragen och fortsätta packa nu och flera köksskåp har jag tagit, ugnen och frysen...så det är bara att ge järnet och fortsätta....
©

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan