söndag 10 juli 2011

Kurshelg ©

Kort sammanfattning: En helt underbar kurshelg, min 4 i raden hos det medium som ger så mycket. Det blir så enkelt och prestationsfritt. Fantastiska människor som delade med sig av sitt kunnande och verkligen inspirerade till fortsatt utveckling. Värme, upplevelser, glädje, själslig beröring, litteraturförslag, övningar,  psykometri och funderingar på utveckling vidare. Att vi är olika med har olika fallenhet är fantastiskt. Alla föds ju med detta enligt boken "Konsten att utveckla och använda psykometri" sedan om vi väljer att utveckla det eller ej är upp till var och en. Meningen är ju att hjälpa sina medmänniskor. Jättegott fika och mat och som krydda på moset lyste solen på oss hela helgen. Helt enkelt en helg som gett mig mycket, jag blir helt lyrisk
Promenerade nästan hela vägen dit och hem, fick skjuts av några kursdeltagare.  Men hem gick jag och fåren utanför en av mina kollegor, låg i gräset och mådde gott i sommarvärmen därav bilden…
I går kväll var jag ganska trött av alla fantastiska upplevelser, la mig  tidigt och sov så gott. Men uppe tidigt var jag denna morgon och hade duschat 05.50. Är inte lika trött i kväll.
..och jag säger även denna gång, ju mer man lär ju mer ser jag vad mycket det finns att lära.
Nej nu ska jag läsa lite ur Lena Ranehags bok ”Universums plan”. Rekommenderas om du är intresserad av egen utveckling
Tack för en jättetrevlig helg
Lite om LIV OCH MENING 

Citat från sidan  "När lidantet får en mening upphör det att vara ett lidane"// citat av Viktor Frankl  (Österikisk psykiater,  han lämnade vid krigets slut en flerårig förnedring i nazitysklands koncentrationsläger, berövad allt utom själva existensen.)
©

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan