onsdag 16 februari 2022

Lågt bltr några dagar....


 Så skönt att blodtrycket legat lågt och normalt några dagar nu.

Igår var åxå en ganska bra dag  jag var på utegymmet, gjorde delar mitt covidträningsprogram. Intervall, drag med gummibandet, step up, armhävningar... och knäböj...försiktigt 2x10...

Jag gjorde inte plankan, benlyft från sidan, övningen liggande på mage, och den på rygg....de kompliment övningar jag har till utegymmet....en försiktig träning så inte bakslag kommer.

Hörapparaten som krånglat, reagerade samma vid utegymmet, brusar och går på och av, men inte på de ställen det brukar hända annars i promenader...

Jag gick åxå i 2 pass a' 8597 steg....


Praktisk medicin  om orsaker till KRONISK PETIKARDIT, när det varat mer än 3 mån. En av flera orsaker nämns olika virus, borelia, herpes mm...

Jag funderar hur mycket vågar man träna, det jag läst är att vara försiktig i 3 mån och i fortsättningen om symtom kvarstår Internetmedicin

"UPPFÖLJNING

Patienten bör avhålla sig från tyngre fysisk aktivitet upp till ca 3 månader eller längre tid om symtom kvarstår.


Hos elittränande individer rekommenderas minst 3 mån avhållsamhet från träning. CRP, EKG-fynd, eller ekokardiografi bör ha normaliserats innan man frikänner för träning. Arbets-EKG kan vara indicerat för att säkerställda normalisering av kardiell funktion."// slut citat..Mer I länk ovan 

Idag blev det 6760 steg...känns som lågt blodtryck idag med. Inte kännt jag behöver kolla det. Men magen är orolig I kväll.....


Jag tog den nya kapseln jag köpt idag för håret...mådde så illa och blev så konstig...åkte till apoteket i Sävja och köpte 2 frp av HÅR jag ätit tidigare...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan