onsdag 2 februari 2022

INTE PFIZER VID KUAGULSTIONSRUBBNING

 Redan 2020 står att läsa om Pfizer: https://www.lakemedelsverket.se/sv/coronavirus/coronavaccin/comirnaty-vaccin-mot-covid-19-pfizer-biontech#hmainbody1

Citat " 

Varningar och försiktighet

Tala med läkare, apotekspersonal eller sjuksköterska innan du ges vaccinet om:

  • du någonsin har fått en svår allergisk reaktion eller andningsproblem efter andra vaccininjektioner eller efter att du har fått Comirnaty tidigare

  • du känner dig nervös inför vaccinationen eller om du någonsin har svimmat efter en nålinjektion

  • du har en allvarlig sjukdom eller infektion med hög feber. Det går dock bra att få vaccinet om du har lätt feber eller en lindrig övre luftvägsinfektion som förkylning

  • du har en blödningsrubbning, lätt får blåmärken eller använder läkemedel mot blodproppar

  • du har ett nedsatt immunsystem, på grund av en sjukdom som till exempel hiv eller använder läkemedel som till exempel kortikosteroider som påverkar immunsystemet.

Det finns en ökad risk för myokardit (inflammation i hjärtmuskeln) och perikardit (inflammation i hjärtsäcken) efter vaccination med Comirnaty (se avsnitt 4). Dessa tillstånd kan utvecklas bara några dagar efter vaccinationen och har främst inträffat inom 14 dagar. De har observerats oftare efter den andra vaccinationen och oftare hos tonårspojkar och yngre män. Efter vaccination ska du vara uppmärksam på tecken på myokardit och perikardit, såsom andfåddhet, hjärtklappning och bröstsmärta, och omedelbart söka läkarvård om dessa skulle uppstå"// slut citat


Jag har 3 doser Pfizer 13/1-21, 10/2-21 och 9/12-21......ÄR DET DÄRFÖR......

OCH HAR KUAGULATIONSRUBBNING 

Citat " Journalkopior har inkommit från Region Västernorrland, se inscannade kopior. Av journalkopiorna framkom att patienten är bärare av heterozygot faktor 5 mutation (hetrerozygot APC resistens) saknar anlagsmutation i protrombingenen och har inga cardiolipinantikroppar.// slut citat


Vilken tur jag ska till min dr idag...herre gud....


Åter från doktor nu ...fortsatt sjukskriven 31/3

24 h bltr

Dr är förstående om mina tankar om kronisk  perikardit, att jag önskat och får samtal med psykolog den 4/2

Han säger lär nog inte vara någon fara med Pfizer och Eliquis blodtunnande...

Vi pratar lite om hjärtmottagningen och han säger verkar inte som de kommer bevilja remissen...han säger åxå perikadvätskan är inte så mycket man bedömt behandling...då jag undrar är det inte behandlingsbart, han säger man kan tappa...Ja sa jag det var en jättefin dr den 8/1 som info mig så fint om att precis som du säger det är risker med att tappa och man får väga nyttan med att  göra ingrepp kontra leva med det..

Ja sa jag har tänkt fram till nu att det försvinner väl men har nu förstått då dr den 8/1 skrev kronisk perikardit att jag får försöka hitta ett sätt att leva med det.

Men att jag önskat uppföljning att någon håller koll på det.

Han säger vi börjar med nu 24 h bltr...så får vi se....berättar att jag själv funderat om det är av vaccinet då jag reagerat ungefär lika förra dos 2...men han säger det är för tidigt ännu att säga vad perikadvätskan beror på...och oftast de som får perikadvätska sv vaccin har varit unga män...och det är ju inte jag....tror jag...😎🤔🤣


Och svar från hjärtmottagningen.....i 1177....

"Hej,

måste hänvisa dig till din husläkare
I sitt brev meddelar dr XX att du inte kommer kallas till hjärtmottagningen utan hänvisar dig till din VC för genomgång av dina frågor.
Med vänlig hälsningXX"//
OK, vad olika det är beroende på var man bor...Min bror gick på kontroller under alla år fram till de opererade bort hjärtsäcken 2019....Min vän I Nordingrås dotters svärfar i Kramfors går på kontroller regelbundet.....
Kanske är det som med ögonsjukvården på Ackis...Jag gick alla år från födseln på kontroller i Övik, hade de inte tid med mig, jag följdes inte upp. Valde då Aleris ögon och fick en jättefin läkare som håller koll på mig nu var 4 mån.....så innerligt tacksam för det....
TÄNKER...FINNS DET INGEN HJÄRTLÄKARE SOM HAR EN PRIVAT MOTTAGNING...SOM KAN FÖLJA UPP MIG......😥😥😥...Jag är så rädd att vätskan ska fyllas på snabbt som för min bror och hjärtat stannar....som det gjorde för honom.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan