måndag 28 februari 2022

Avstämningsmötet gjort - kontakt audionom

 Då var avstämningsmötet gjort.

Jag måste smälta det..

FK pratade om prövas mot hela arbetsmarknaden fram till sista jan...sedan ny lag...hon har inte bedömt mig ännu....


Jag ska höra av mig efter jag pratat med önh på besöket idag om hörapp om hur det blir med KBT...då jag inget hört...

Även sedan jag varit hos psykolog..men det kan ta sin tid.

Chef ska göra en rehab utredning.

Jag sa jag känner mig låg efter det bedömts som kronisk perikardit..och har påbörjat en psykolog kontakt

Så fk sa hon har inte bedömt mig ännu..för vidare men att jag skulle få pengar...

Hon på FK är ju sjukskriven 50%...så hon ska återkomma om det...

Dr sa läget var i stort sett oförändrat sedan okt 21...

Vi pratade om min teori med jobbigt bltr att jag tror av vaxinet men att jag inte har något belägg för det annat än att det var lika förra våren...

Jag sa då jag är så stresskänslig...Min man får hjälpa mig läsa ibland när jag inte orkar...

Uppdateras...Min hjärna orkar inte tänka så mycket nu...trött efter....


Info till FK, dr och facket.

Har nu haft kontakt med audionom på Hörcentralen.
Hon har varit i kontakt med psykolog som håller i KBT.
Av 162 som står på tur, är jag på plats 57 och hon frågade om möjlighet skynda på.
Inga fler grupper startar upp i vår. Orsak  till att det tagit tid, bl.a långa köer av pandemi. 

Mvh " jag"
Vi kom överens om att jag provar en månad till med hörapparaten. Det kan vara så sa hon att den går ner i ljud när ljudet blir högt och kanske är det det jag hör när det brusar till och ljudet försvinner 
Hon är så rar, hon har en så fin psykolog där på Hörcentralen så om jag vill kan jag få komma till henne så får vi se om hon hittar ett sätt vad gäller min tinnitus och så jag inte behöver vakna var natt vid 3-5 av ljudet I örat. Jag känner mig så tacksam för det.
Dr dokumentation 

Aktuellt hälsotillstånd

Avstämningsmöte.
Medverkande: Patienten och patientens sambo. Handläggare från Försäkringskassan. Arbetsgivare. Två representanter från Kommunal.
Mötet via skype.

Sammanfattningsvis inte speciellt mycket nytt som har hänt. X har tagit kontakt med psykolog, ska träffa denne i veckan då hon mår allt sämre vad gäller sitt psykiska mående. Mycket psykiskt belastande att vara sjuk så länge och att hon har svårt att se att hon ska komma tillbaka. Hon väntar fortfarande på ställningstagande på KBT, på öron-näsa-hals, tar kontakt och höra hur långa väntetider det är. För övrigt efterfrågar Försäkringskassan rehabiliteringsutredning från arbetsgivaren som ska in. Framkommer också ny lagändring då för personer som fyllt 62 år och är sjukskrivna så kan man undanta från arbetsförmågebedömning sett till hela arbetsmarknaden och istället att arbetsförmågan bedöms gentemot aktuellt arbete. Som det ser ut nu inga förutsättningar för återgång eller arbetsträning. Försäkringskassan initierar eventuellt nytt möte efter hand.

---------------

Och dok från Audionom 

Åtgärd

Information

Jag=x säger att hörapp har betett sig konstigt 2 ggr de senaste 2 veckorna. När hon har varit ute har det börjat brusa om hörapp, sedan har ljudet kraftigt sänkts för att sedan återgå till normal volym igen. Detta har aldrig hänt inomhus och det har nu hänt på olika ställen utomhus.

Samtalar om att det kan vara automatiken i hörapp som ändrar på inställning utomhus vilket kan leda till detta. Om det händer fler gånger bör hörapp programmeras om alternativt skickas in till Phonak för översyn. Jag ringer X om 1 månad igen och hör hur det går med hörapp.

Info att jag har kollat upp och det är långa väntetider för KBT-behandling för tinnitus på Akademiska och att Elisabeth inte kommer att bli kallad nu i vår, utan tidigast till hösten. Jag har pratat med vår psykolog här på Hörcentralen/Döv-och dövblindcentralen och frågar Elisabeth om hon vill träffe henne för ett bedömningssamtal kring tinnitusen i väntan på KBT-behandling på Akademiska. Elisabeth vill gärna det, ber vår psykolog att kalla x.// slut citat


DET ÄR JU RENT BEDRÖVLIGT  HUR COVID PÅ MIN ARBETSPLATS FÖRSTÖRT MITT LIV

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan