tisdag 8 februari 2022

FK inställt möte...fortsatt sjukskriven?....trygghetspension

Varit på marknaden på vaksala torg..fått lägga mig nu när jag kom hem....

Jag var så slut så jag grät igår kväll...över infot i journalen lungemboli...och tidigare kronisk perikardit...

Mer om lungemboli här

https://www.internetmedicin.se/behandlingsoversikter/koagulation/lungemboli/

Igår ringde facket inför mötet med fk idag kl 13, ingen av dem hade fått inbjudan, länk...inte heller doktor eller chef..facket sa försök få tag i någon på fk...först 30 min i kö, en snorkig person som sa ring den du pratat med sist...Jag har inte pratat med någon, jo det är dok sa hon...Det är min rehabkordinator som ringt för mig om vilken nivå att söka efter dag 365 och fick då veta handläggaren var sjuk...fick nr till den rehab kordinatorn pratat med, fel nr..och det hade upphört...fick nr till handläggaren chef hon hade telesvar..

Då facket ej fått länk eller varit inbjudna hade en bokat annat...

Facket sa sök snabbt fortsättningsnivå 75% av SGI och fyll i så mycket du kan...Gjorde så..men väl inne i fk sida kunde jag bara bocka för fortsatta lägga in intyg..och ok...kunde inget skriva.

Igår var jag så slut så jag bara grät...grät över hur min man får stå ut med mig...som bara blir sämre, la mig tidigt kl 18.30...somnade mitt i parti debatten jag tänkt se...

På morgonen ringde fk chef en jätterar och vi kunde boka om  mötet idag..hon sa handläggaren varit sjuk men skulle vara åter på 50%...Jag sa det är viktigt facket är med.

Jag formulerade ihop ett mejl i tillägg till ansökan om fortsatt sjukpenning efter dag 365....med journaler på kronisk petikardit, lungemboli( propp I lungan) Som kan förklara låg syresättning, trötthet...att jag blir så slut...och hur jag mått sedan sisst...

Handläggaren sa när hon ringde upp senare vid 11 att det har ju kommit något nytt att kunna gå vid 62...men sa jag vi har räknat på att gå i pension vid 65, 52 % av min lön och vid 62% 3000 kr mindre i månaden...Ja sa hon det bästa är ju kunna jobba till 65..

Hon visste inget om trygghetspension då det inte ligger på dem. Min dr visste ju heller inget om det.

Ja sa jag mitt mål är ju att kunna bli så frisk det går.

Hon frågade om kontakt med jobbet. Sa de har inte hört av sig sedan förra AVSTÄMNINGSMÖTET 2/10-21..men chef ringde när facket hjälpte överklaga Afa den 12/1, och jag ringde upp sedan.

Berättade åxå att chef stängt av mig kunna följa mina kollegor på mitt plan för en tid sedan i appen på jobbet och att jag nu kan se vad som händer på jobbet igen, efter kontakt om det...Jag tänker viktigt man visar på man vill vara delaktig 

Chef har svarat i mejl på det om kronisk petikardit och lungemboli "Vad tråkigt besked gällande diagnoser, hoppas du får mer information från din läkare."//

Vaknade i morse med temp 38 2. Har kännt mig slut idag. Hade jobbigt med andningen när vi gick in på affären efter marknaden idag

Bltr låg iallafall bra när vi kom hem, bild nedan. Men jag hade tryck över bröstet och bröstryggen. Det känns ibland som det inte är luft i hela lungan....
Jag bara önskar mig att någon läkare kunde hjälpa mig så jag får bli frisk.....😥
Väck mig ur mardrömmen....så jag inte är sjuk längre i post covid...
Det är länge sedan det blev för mycket att bära...och leva med...

Att man ska riskera tappa ekonomi när man blir så sjuk I det som kallas välfärdsstat i Sverige...Det är fan inte klokt....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan