måndag 14 februari 2022

ALLA HJÄRTANS DAG 2022

 

Var till audionom då hörapparaten jag fick för tinnitus har sådant spunk den stängs av ibland vid prommenader en viss väg...hon bytte lite kolijox i den...så nu får vi se...Vi ska pratas vid den 28 igen samma dag som avstämningsmötet.
Pratade med henne om att jag inte hört något mer från KBT.. hon tittade i journal och såg att jag stod på vänt....hon skulle skriva till de som höll i det och berätta att jag hade jobbigt när jag inte fick sova och hon sa att det är först nu de öppnar upp för grupper igen...

Den kollegan som blev långtidssjuk sa.tidigt med mig ringde idag på messenger, är ju ännu sjuk hon med. Hon har dessutom fått covid igen, hög feber, samma svåra symtom kom tillbaka och hon har berättat till sin läkare om det, hennes puls och bltr drar iväg igen, hög feber, tinnitus ännu...hon har legat på sjukhus under förra covid, haft besvär med hjärtat mm
..hon hade pratat med sin läkare om det...
Vi pratar om att vår chef då inte erkänner vi hade smitta då och hon kan inte svenska så bra men jag sa det var anmält till Afa och vi ska vänta och se hur det går med arbetsskadan och om det går igenom ska jag hjälpa henne fylla i en ansökan..









Alla hjärtansdag 2022 tog vi hem mat från Domtrappkällaren:

ST ERIKS MENY

Carpaccio

Fjällröding

Chokladmousse

NESTORS MENY

Löjrom

Reninnanlår

Chokladmousse

Så helt fantastiskt underbart gott.

Choklad från Landings, tog jag med hem. Landings som åxå har en jättegod glass på sommaren, då även mjukglass med olika smak olika veckor.

Ove är värd det allra bästa, allt han gjort för mig under dessa 2 år när jag varit så sjuk i post covid, så lite speciellt idag, är självklart. Vad skulle jag gjort utan honom, utan allt han varit. Torkat mina tårar många gånger när jag inte orkat, och hittat på olika positivt i varje dag, när jag orkat....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan