söndag 20 februari 2022

Vaknar kl 04.20 med tryck så det gör ont bröstryggen & SVAR TILL HJÄRTMOTTAGNINGEN


Vaknar kl 04.20 med tryck över bröstryggen på höger sida. Det gör ont, som det hugger. Tar bltr direkt och 122/85 puls 82. Väntar några minuter ner kollar syret 94, då är pulsen 76.

Är lös i magen när jag vaknar, det här brukar ju följas åt...uppdateras under dagen....

Direkt jag vaknar tänker jag på hur går det i Europa...läser snabbt rubriken i flera media att "kan bli största kriget i Europa sedan 1945"....

Imorgon 21/2-22 blir det 24 h bltr från min vc....

-------------

Fick åter igen ett svar från hjärtmottagningen...

 

Vad gäller ditt ärende? Välj ett alternativ nedan
Ställ en fråga
"Till SSK XX Sjuksköterska Svar 2022-02-15 Tack jo du har info mig om brev, avslag på egen remiss förrut. Men akutläkare 220108 skrev remiss, antar det åxå då avslagit. Jag har så många frågor om vad det kommer innebära för mig, att leva med det här framåt, om det är ärftligt då min bror op bort sin hjärtsäck, haft hjärtstopp, jag har inte fått någon behandling. Akutläkaren pratade med mig om riskerna tappa vätskan då den ligger bakom hjärtat kontra lära leva med det och undrade om jag ej fått någon behandling. Trycket I bröst kommer och går och i bröstrygg som lungläkaren sa kommer från perikadvätskan och blodtrycket drar iväg I vila. Det kan ligga normalt och lågt några dagar så plötsligt oftast fm drar det iväg, magen börjar bubbla och över bröstet. Något är ju onekligen fel. Jag har varit en aktiv person gått minst 8000 steg per dag, gått på gym flera gånger I veckan. Sist jag var på covid träning hos fysioterapeut blev jag så slut när hon körde så hårt med mig, mer mer sa hon och jag blev så slut, och trött efter. Fick tryck över bröstet och fick då in akut efter. Läst om träning och kronisk perikardit att man inte ska träna så länge det är kvar men det är ju kroniskt. Jag är så trött får vila på dagarna. Somnar oftast efter middag...Jag går högst 4-5000 steg ..har ork 4 av 10 mot förr. Får vila och är så trött. Jag har ju åxå herpes typ 2 konstaterat, läste det kan orsaka perikadvätska åxå, precis som post covid berättade akutläkaren 220108.

Undrar nu, finns någon privat hjärtmottagning/ läkare jag kan gå på kontroller hos, när ni nu avslutat mig. Känner mig ledsen att jag inte kunnat få ett samtal om alla frågor jag har om vad det kommer innebära I livet framåt."// slut citat...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan