torsdag 10 februari 2022

En av flera orsaker till temp...

 I en av grupperna lyfts frågan, om någon av oss fortfarande har förhöjd temp/ feber och om vi fått något svar på varför.....

Så många har svarat......

Vi är ju en stor grupp nu som varit sjuka sedan covids början ....

I mitt fall blir svaret så här...


Jag har temp som pendlar flera ggr I veckan, I tisdags 38.2.

Men jag vet ju nu det klassats som kronisk perikardit den perikadvätska de fann i hjärtsäcken i mars 21 som ligger så till bakom hjärtat det inte går tappa. Jag läste det i journalen 8/1 22, ingen har info mig om kroniskt....😥

Akutläkaren från 8/1 sa det är vanligt hos post covid patienter med vätska i hjärtsäcken....ser åxå i de uthämtade journalerna att de tittat på EKG som kan visa förekomst redan i aug 20....haft dvt nov 20...haft jobbigt med andningen under hela 2020 med slem och jag vet det kan vara tecken på proppar och speciellt som i mitt fall när ddimer steg och steg fram till dvt.. och jag redan har en ärftlig kuagulationsrubbning jag tagit upp med dem redan i covids början....men ingen lyssnat på. Till slut i aug 20 hämtade de ut journalen från min hemstad om vilken ärftlig rubbning jag har som utreddes 99, vid dvt troligt av ppiller då.

Ett bltr som skenar liksom puls, lågt bltr under hösten men så kom det igen mer i januari 22, jag tror ju själv av  dos 3 Pfizer 9/12 då intervallen efter i bltr är lika som vid dos 2 jag fick 10/2-21..typ 1-2 mån efter, då skenar bltr iväg i vila....och kunnat läsa nu i akutjournal från 29/1 "lungemboli" i min hälsohistoria, något ingen berättat för mig innan.. det förklarar ju allt, låg syresättning, låg lungkapacitet, att jag varit så yr, att jag är så trött och slut och utmattad...jag fattar ju det gått microproppar och de sa läkaren på medicin i mars 21 det är svårt att se på en MR när jag tog upp hur jag mått, men att Eliquis nu ska hjälpa, och ja yrseln planade ut, slemnet lika så, temp kommer några ggr i veckan nu sedan dvt i nov 20....Det kan ju ge temp om microproppar går har dr berättat och ett pendlande crp jag haft nu i 2 år...

Det retar mig som fan, att ingen sätter sig ner med en när man önskar det och förklarar...att man ska läsa det i journalen.

När jag återkopplar lungmottagningen jag var till för den låga syresättningen kirrurgen såg i gallop I aug 21, (var där i nov och remitterades åter till kardiolog då vätskan i röntgen under gallop låg kvar från mars 21..)för att få den låga syresättningen utrett som kurrurgen ville. Kontaktade dem  nu igen för jag vill veta mer om lungemboli, som ingen info mig om, med  hänvisning journal 29/1...då hänvisas jag till stackars vc läkare som är ny  sedan några mån med orden du är avslutad här...

Då får man lägga pussel själv med all info...

I mitt fall, tror jag det kommer från mina symtom samnantaget...och som lungläkaren då sa, allt hänger ihop i kroppen...och det har jag ju förstått då jag jobbat hela livet i vård...men då måste de ju ge oss vård åxå och innefatta alla delar av oss där symtom finns...och ge behandling.


Men herre gud...ser i 1177 idag skrivet 220208

Ser min doktor skrivit i 1177 efter min fråga att dr på akuten måste ha skrivit fel...Det finns ingenstans att jag haft någon lungemboli...men dvt x 2 som jag vet om...hursomhelst har han försökt ringa mig den 8/2 ang detta...troligt då när jag satt i telefon med FK..., men skickar brev, då även mötet ändrats.

-------

3 professorer blickar bakåt: Här hade vi fel om covid 19

Med all respekt, hur ska man kunna veta i förväg hur ett virus muterar...Det kommer säkert mer klarhet ju längre tiden får gå. Men så fint och bra de berättar, tycker jag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan