tisdag 24 augusti 2021

Agrafferna borttagna & dag 180 igen....



Agrafferna tagna idag...ser inte bra ut på en av de små...får hålla koll på den sa DSK...vätskar sig lite...

Hon satte en silikontejp över alla...ska sitta till i morgon, och om lika får jag lägga alsolomläggning....


Temp drar iväg rätt vad det är upp mot 37.9 vid 2 tillfällen igår...

Temp I en månad nu sedan bältros...

Det är ju kirrurgen som bär ansvaret så meddelat dem...

"Idag kl 8.30 ska agrafferna tas.

Tog bort de 2 omläggningar na söndag, vid naveln ser fint ut medan den längst ned höger sida är rött ca 1.5 cm i underkant av agraff. Det vätskar lite typ blir en prick. Den ligger ju så till att jag möjligt kommit åt i vändning i sömn. Kännt det gjort lite ont, som sedan försvunnit. Den översta agraff under bröst kan jag ha känt som det blir nervpåverkan mest höger sida, som att huden sticker ( hade ju konstaterad bältros 30/7 på rygg vid skuldra h sida så kanske det är det. Ser rosa och fint ut. Var in på akuten fredags, se dok. Crp hade sjunkit då till 35 Sedan dess har temp pendlat från 37.3 upp mot 37.9. 23/8 vaknade jag med 37.8 på natten, syret låg då på 88 runt 37.5 under dag 37.9 kl 18. Syre pendlade då från 90-94 24/8 Vaknade 01.54 temp 37.3 syre 89 Denna morgon ligger temp ännu under 35.5, syre 92 Jag kallsvettas mycket på nätterna, får köra sängkläder, då påslakan blir blött. Temp stegringar upp och ned påminner om de första 9 månaderna av postcovid från 14/3-20..känner att något är i kroppen. Jag har haft förhöjd temp sedan bältros 30/7...om det möjligen kan vara orsak, en fundering. Jag känner att något inte är ok."// slut citat
Det gjordes så ont när DSK tog bort agraffen där det var rött, honklämde åxå...ingen skön känsla...

Idag dag 180 igen....vad händer nu...

Kom info om utbetalning idag....


De satte silikon tejp på alla 4 ingångar på magen.

Var runt på 3 olika apotek innan jag hittade sådan tejp.

Temp fortsätter hålla sig upp och ned mot 37.9 i kväll.

Bad rehab kordinatorn kontakta mig...
Hon sa varför vill facket du ska ringa fk tidigare om arbetsprövning ...dr vill inte vi gör något alls mot fk förrän han fått träffa mig den 31 när han ska titta på post covid intyg ....och bilda sig en uppfattning.
Så ligger lågt...

Mejlade min chef igår om att jag visste hon är åter för 1 vecka sedan men att jag både drabbats av Bältros 30/7 och sedan akut inflamerad galla. Kopia till facket...

Fysioterapeuten ringde efter jag önskade hon kontaktade mig..hon bytte tid till mitten på sept så jag får återhämta mig efter op. Var meningen den 26/8

Rehab kordinatorn sa jag tror du inte kommer gå tillbaka på full tid du blir nog fortsatt sjukskriven.

Det är kaos på jobbet..massor med pass som ingen vill ha...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan