torsdag 19 augusti 2021

Läkarbesök

 Fick träffa min nya dr idag.


Så noga tittade igenom mina anteckningar, se inlägg under.


Han förklarade att kroppen kan reagera med förhöjd glukos när man drabbas av infektion....

Men det ska vi kolla upp  både faste och vanlig blodsocker.

Ingen idé just nu ta ett nytt crp....för kroppen har en eftersläpning som gör att p crp kan ligga högt och ge fel bild.

Idag ser man på mina anteckningar att temp på väg ner.

Han försökte ringa kirrurgjouren...de var ej nåbar då.


Om temp stiger så skulle jag självklart återkomma.

Då han hörde jag inte orkade mer än gå 200 m nu sa han du får inte  promenera nu...bara vila till temp gått ner.

Vi ska ju ses igen 31/8...

Jag åker hem så ringer han åter...

Fick du ingen lapp med dig hem med kontaktuppgifter till kirrurgen vid ev försämringar...Nej....I den omtöcknad jag var i all smärta före op och allt efter så kan de mycket väl ha informerat mig men jag minns inte säkert.

Men något papper Fick jag inte.

Ok sa han, råder du kontaktar dem då det är de som ändå är ansvariga...och ger dem samma info som till mig..ringer slut på tider idag så jag skrev i 1177....så där ligger det just nu


Vi ska träffas den 31 åxå och gå igenom min situation totalt...

Han sa ju på telefon förra veckan att det är vanligt att de med min historia...Går i pension vid 63....

Han ska då titta igenom allt..Nu var det bara akut....om ett intyg på post covid för arbetsskada, den handling facket väntar på mot förvaltningsrätten i överklagan.

Mot Afa o FK  i arbetsskada


Så ringde kirrurgen... 

Temp över 38.1 in direkt...sjunker syresättningen detsamma...hålla koll på andnimgsfrekvens. 

Andningsfekvens kl 15 var 24 och kl 19var 29

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan