fredag 27 augusti 2021

Förmynderi....eller.....

 Det verkar som det bara fortsätter....

Mejl till chef idag ...

"Hej

Det har blivit helt fel, fått semesterpengar och semester juni/ juli och vill inte ta den semestern då jag är sjuk. 

Ringde in till vårdföretagets lönehanrättare 19/7 då jag hade en löneskuld och de skulle dra från sparade semesterdagar.

Jag bad dem stoppa min semester då jag ville spara mina dagar, det skulle hon fixa som svarade.

Jag bad dem även ändra min årslön från det fd chef hade lämnat in i juni  till den aktuella nya årslönen in till Försäkringskassan. Vet att den ligger lägre nu, trots löneförhöjning i juni..märkligt...

Mejlade chef då inget hänt igår eller återkoppling från facket...ringde då själv in till lönekontoret...

Nu fick jag utbetalning på semester ändå som jag ville spara, de har ännu inte betalat ut semester aug 2-5...

De har heller inte ändrat årslönen visar det sig när jag kollar på fk sida,  som jag ville få hjälp med 19/7.

Jag kan tydligen själv inte påverka min situation, de vill inte ha mitt personnr, får uppge anställningsnr...men jag kan inte enligt gdpr be om få det ändrat, då hon inte vet om det är jag och  då det är attesterat i medvind. Hon pratar om någon fyrsiffrig kod för att kunna ändra min årslön.. 

Jag förstår inte vad hon menar. Förra gången fd chef lämnade in årslön till fk i juni 19 behövde jag bara göra ett ok på fk sida.

Kan du ändra det där så det blir rätt."/ slut citat till chef.

Chef skulle ringa mig mitten på veckan, har inte ringt....

Men svar på mejlet...

"Jag kollar upp detta, återkommer nästa vecka"// slut citat 

Blir så less på allt bad facket I juni hjälpa mig med det....

Alltså det är som något förmynderi...får man inte själv dra tillbaka sin semester...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan