onsdag 4 augusti 2021

Eliquis / Hemorojd

 Jisses är det inte det ena är det det 7:e...

I förrgår fick jag så ont...och svullet blev det...Ni som haft hemorrojder vet känslan. Hade haft Xyloptoct av och till.....och så igår kväll brast den...det var som att kissa blod...när jag klev upp och trodde nu är det ok....droppade det blod. Då jag äter Eliquis/ blodtunnande efter DVT blev jag orolig. 

Det fortsatte på morgonen, lite mindre på dagen men dock ....

Hade telefontid med en ny doktor idag om min önskan om ett intyg på post covid. Förståeligt kan han ju inte skriva något när han inte träffat mig.

Han sa åxå att hvc brukar bli förvarnade om utförsäkran för komplitering ...dr skrev...

"Funderingar kring sitt sjuktintyg. Försäkringskassan har informerat att det har gått 180 dagar den 24 augusti. Patienten är orolig för att bli utförsäkrad. Blev utförsäkrad förra året. Haft covid. Undrar om intyg på post covid. Har också haft en bältros. Haft kontakt med Kry och blivit insatt på Valciclovir. Är bättre. Informerar också om att hon står på Eliquis och att hon hade en hemorrojd som sprack och blödde igår, har slutat ömma. Många frågor på en kort telefontid. Patienten har en läkartid hos mig den 31 augusti. Vi går igenom sjukintyget då och ser om Försäkringskassan har ställt några frågor. Har aldrig träffat patienten förut"// slut citat 

Jag gjorde ett litet test på EM..minns ju barnens pappa kylde indrottsskador både på sig själv och på barnen...så jag tog fram en iskuber till kylväskan ur frysen och höll mot hemorrojden med kläder emellan....Kanske, kanske lugnade det sig med blödande....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan