lördag 21 augusti 2021

Akuten i natt




God morgon 

Hemma sedan efter 04

Ett batteri av prover,  där Pcrp sjunkit från 233 vid op, normal 5 ned till nu 35 mg/L  viss fördröjning i provsvaret.

 Virusscreening UA  mot 15 olika virus

Virusodling 

Pglucos, har sjunkit från faste 8.6 innan op till 5.7 mmol/L, sockret kan stiga av stress op / infekterade gallan som nu är op bort...så det ligger inom gränsvärdet 0 4-0.6 nu

Låg kopplad till övervakning under 7 h.

Dr sa då temp ser ut att plana ut under gårdag, från 37.3- 38 som var den gräs kirrurgen sa åt mig åk in  Temp gick ned  igen under natt på akuten. 

Värden på övriga prover ser ok ut,  och temp planat ut då till 36.9, syre 95 vid hemgång. Så finns inget som tyder på att någon infektion blivit efter op.

Området kring de 4 Agrafferna ser fint ut.

Av post covid har mina lungvärden legat lågt efter op. Jag fick ett eget gränsvärde 92, friska 94 efter 4 h utan syrgas. Jag låg med syrgas sönd och natt mot måndag på sjukhuset och efter syrgas togs bort mån morgon låg jag på 93, fick åka hem en dag senare.

Under natt mot tisdag vaknade jag av hur hjärtat slog, pulsen 96, bltr 154/95 och syre 86...inte bra alls , så kontaktade 1177, ombedd kontakta vc, som skickade mig till kirrurgen. Har stått i kontakt med kirrurrgen hemifrån, och de har givit mig direktiv...

Vet inte hur mycket av temp som bältrosen som konstaterades 30/7 stått för....

Dr sa innan jag åkte hem i morse, du passar på att göra bort allt när du ändå håller på.

Det finns ju något positivt i allt, även i det här. Jag orkar bara med 1/4 port efter op ....😎 minus 3.5 kg på 1 vecka nu och -15 kg till är jag där jag stod innan post covid för 17 mån sedan.


När jag kom in i natt satt och väntade på rum...skriker en av sköterskorna som sitter i slussen in på akuten...en man med man i rullstol tränger sig in..hon springer till larm....hela akuten tjuter och den man som tränger sig in som med rullstolen fick gå ut...folk kom springade...vakter kom...20 m från mig där jag satt...

Jag frågade sedan vad har hänt, ja sa hon som tog emot mig något nere på stan 

Min man kollade media och någon hade blivit skjuten i Gottsunda här utanför Uppsala. 

Vakterna var i ingången även när jag åkte hem...7 timmar senare 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan