lördag 28 augusti 2021

2 veckor efter op gallblåsa & POSSITIVT viktnedgång börjar visa sig ...

 2 veckor sedan de opererade bort min inflamerade gallblåsa i natt.

Agrafferna tagna i tisdags, det var lite irriterat på en av de 4 ingångarna men alsol och silikonplåster har gjort det nu ser fint ut.

Temp pendlar, vaknade I natt och svettas så, som jag gjort efter operationen, temp 36.9 kl 03 i natt...äntligen tänkte jag, nu vänder det..men kl 17 i kväll 37.8 igen.

Syresättningen pendlar som mest  från 89- 92, någon gång  upp mot 96 den här veckan.

Fick nya direktiv i veckan av kirrurgen över 38.5 åker du in.

POSSITIVT DÅ, den 19 kg viktuppgång som blev av post covid har en annan kosthållning nu börjat ge resultat. Har nu 13 kg kvar till den vikt jag hade innan covid. Äter ofta och lite, frukter mellan måltiderna, ca 1/4 av en normalportion...

Dagens slungade potatis, stekt svamp, rökt lax med citron och den andra paprika och peppar, tyckte laxen var smaklös..

Igår lite gott från Feskarn i Saluhallen...men betoningen LITE för mig. Min man ❤ härjar med mig, blir du verkligen mätt av det där.....JA, jag skulle inte orka något mer..Undviker mjölkprodukter då jag har en konstaterad mjölkproteinallergi sedan 99 men kunnat äta mjölkprodukter sedan flera år..Så bra jag mår i magen nu.. Har gjort min egen neny/ diet med mycket frukt...så får vi se...lyckas jag bli av med de 19 kg jag vill bli av med...känns positivt just nu..känner mig motiverad när jag ser att vikten går ner...

Lite lunch häromdagen...
Musslorna från Feskarn är såååå goda.
Lite gott från Feskarm i Saluhallen.
Maten i kväll, lax, slungad potatis och stekt svamp.
Temp kl 17 i kväll bild nedan...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan