onsdag 18 augusti 2021

Upptäcker Pglucos 8.6 ett fastevärde från 13/8

 




Rosor av min älskade man❤ idag...Mitt ALLT på jorden. När jag vaknade med 38.4 i temp efter jag sovit några timmar efter lunch stod de där på bordet...så vackra.

Portionerna är väl för talande, mitt hjärtas ❤ tv och min mini th....Jag som aldrig nästan dricker cola...
Men nu gör jag det.
Ringde 1177 natt mot tisd vaknade av hur hjärtat slog bltr 154/95 puls 96 och syre då kl 04 88, temp 38.2.
De sa du får ringa vc om tid i morgon och din låga syresättning.
Natt mot måndag hade jag syrgas och hela sönd syre mån morgon 93...fullt friska skickas hem över gräns 94 efter 4 h utan syrgas ..mig med post covid hade de sagt 92 som gräns.
 Jag ringde min vc igår morse...de skulle återkomma ....efter samtal med doktor ringde ej.
Temp kl 20 igår 38.6, jag blir ju orolig för sepsis 

Jag har ringt vc idag efter kontakt med 1177  i morse igen.
Som sagt Temp steg till 38.6 igår
Hölls runt 38 under natt upp mot 38.4
Lågt bltr 109/84 ca under fm igår....

Ser när jag går igenom provsvar att jag har ett faste pglucos på 8.6 13/8...normalt 5-6 dvs diabetes? Det behövs utredas sa 1177...
Jag har ju pratat om det här flera gånger är det något med mitt blodsocker....
Herregud ska man måsta hålla koll på allt ..
Men blir jag sämre sa ssk kontakta akuten...

Men temp 38 som igår nu....
Igår orkade jag bara gå 200 m....vila...gå igen..
Syret pendlade från 87-92 under dagen....
Jag som gått en 8000 steg per dag och gym flera ggr I veckan

Somnade efter lunch vaknade med 38.4...
Gått två små prommisar idag, känner mig så orkeslös ...
Men i morgon akut tid hos läkare...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan