torsdag 23 mars 2023

Vad ...missförstånd.....

Som jag skrivit tidigare i bloggen har jag fått tätt återkommande utbrott...

och var till dr och om det blev igen inom en månad skulle jag höra av mig....så....

Och kontaktat min VC 3 gånger, 1 på telefon men de har bokat tel tid i april...så svar nu från VC....

Till mig från VC

"Hej X!
Jag har pratat med din läkare Y Y idag och visat honom ditt meddelande. Enligt honom har ni diskuterat att påbörja behandling, men kommit överens om att avvakta för att se ifall du skulle få fler skov eller ej. Därför vill han gärna samtala med dig på nytt innan förskrivning av recept på Valaciclovir. Han hänvisar dig därför till att ta upp dessa besvär på er planerade telefontid onsdagen den 5/4. Tyvärr har vi ingen tidigare telefontid att erbjuda än denna. 
Mvh

Svar SSK min vc nedan tillbaka....

Tack för svar 

27/1-21, 25/7-21, 31/9-21,, 25/3-22,  3/8-22, 21/7-22 , 18/10-22, 1/2,23 18/2-23 och efter mitt besök  hos YY, och nu 17/3-23 igen Herpes. Ok då väntar jag...

Men blossar det upp igen och kommer blåsor igen behöver jag börja....Det känns som det skulle kunna komma igen...så vi får se ..Även som blemmor insida läpp i munnen som sticker.

Skickar bild på förp och notering hur jag tagit i år.

Tack för svar "//

Jag har ju gjort som vi överenskom....ok då får jag väl vänta.....

Som man ser tätt 21/7-22 och 3/8-22, det kom sig av att först började det med Herpes och blev Bältros på ryggen. Då fick KRY sätta in 500 mg istället för 250 mg

Men VC här sa ju tidigare har du inte fått börja med underhållsbehandling i 1 år.....har min vc jag vill ha kvar under utredningarna.

Pratat med en covid syster som är SSK och fick feedback och om ev komplikationer HÄR 

Skrev sedan...i 1177

"Med tanke på Herpes: Jag har haft en så konstig lite molande lätt värk inne i huvudet, brukar aldrig ha huvudvärk, men varit så det året. Tänkt kanske det berott på att trycket varit så högt 24 i v öga. Låg på 20 sist för 3 v sedan, hos Mimira, dit på måndag igen, se hur nya ögondroppen Sinbrinza verkar mot trycket har 10 ögonop. Hade temp 37.9 under herpes 17/3 åxå, med tanke på ev Herpes komplikationer, då jag haft det 10 ggr sedan jan 21"//


Dag 497 Bältros eller...

HERPES ZOSTLER BÄLTROS 210730

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan