fredag 17 mars 2023

Pep, huff och avstängd för 4 gången från jobbappen..& vc återkopplade inte om hur ta Valaciclovir

Bild ovan från manifestationen 15/3-23. Jag orkade inte stå själv den stunden, fick luta mig mot Ove...och efter kom bakslaget.
"Efter manifestationen:
Bakslag kom med mycket hosta, och mycket slem, det började kännas som luftlösa partier i lungorna på vägen hem, så obehagligt ..hosta och hosta, puffar många gånger...och hemma sedan pep och huffa...Det kom upp så mycket slem...men jag måste få upp det.. det liksom gurglar i utandningen..vaknar nu vid 03 16/3 och hostar..upp och inhalera...
Att stå och sedan sitta så många timmar som det blev igår utan vila, ger bakslag....."
Bild ovan när jag blåser i pep 10 ggr och sedan bild nedan när jag Huffar ( som man imma en spegel) för att få löst covid slemmet i halsen. Ibland kommer jättemycket.

Går även i trappor och uppför branta backar för det ska lossna.

Och det här helvetet är åxå något jag ska leva med...
Och.....Igår kväll uppmärksammade jag att AG hade stängt av mig från arbetsappen igen, nu för 4 gången....
Skrev till facket att nu har de gjort så igen, stängt för insyn...de som nekar till att smittan fanns på jobbet...

Och.....skrev i 1177 i morse enligt tidigare överenskommelse med min dr HÄR

"Beskriv ditt problem eller ställ din fråga:
Skrev kl 09.18 Till dr XX Herpes typ 2 utbrott igen, 10 gång sedan Utbrott av Herpes typ 2 från jan 21 27/1-21, 25/7-21, 31/9-21,, 25/3-22, 3/8-22, 21/7-22 , 18/10-22, 1/2,23, 18/2-23 och nu 17/3-23. Jag skulle återkomma om sätta in Valaciclovir x1 i 1 år sk skovbehandling om det kom igen inom ca 1 mån. Ska jag börja 1x2 i 5 dagar först eller x1 direkt. Tar en på morgonen. Det sticks i några dagar, känns som liten plita. Känner mig tröttare."// kl nu 17.20, inget svar, hur ska jag ta valaciclovir"//

Absolut inte OK att inte svara....I mitt fall när kroppen är så slut av allt...
Men kör då själv en 5 dagars kur 1x2..

I allt som är nu ringer i mina öron fysioterapeutens ord " att jag skulle ha vårdats på sjukhus i covids början"....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan