måndag 13 mars 2023

3 ÅRS ÖVERLEVNADSDAGEN - Fysioterapi för lungor & hemorojder

🌸3 Års ÖVERLEVNADSDAGEN 🌸





MASARINENS DAG - VI testade 4 olika på Landings efter en heldag i sjukvård...

Vilka fina marsipanfigurer Landings gör varje år...dit går vi gärna och fikar och snart kommer glasstiden med deras olika...

🌸 - Fysioterapi för lungor, rak och tydlig info, DET ÄR BRA FÅ VETA SANNINGEN, jag kommer inte bli frisk. Men så viktigt jag tränar lungorna och får löst slemmet.... 

Skönt få ett bekräftande på att jag skulle egentligen fått vård när jag blev sjuk IDAG ÄR DET 3 ÅR SEDAN....

Jag ska gå i trappor, uppförsbackar och gå 30 min minst per dag

🌸 - Sedan ringer Uppsala kirurgi och har ett återbud om några timmar...Jag tar den och nu är även det gjort samma dag...🙏

Hemorrojder som blött under ert halvt år nu, ibland. Haft besvär av och till under många år. Men när jag nu äter Eliquis/ blodtunnande, så doktor tittade, allt såg ok ut utom de invärtes hemorojderna. Så de knöts och om en 2-5 dagar ca börjar det skrumpna bort och då kan det börja blöda när det lossnar. Då får jag sluta äta  Eliquis några dagar.

Så innerligt tacksam jag fick hjälp med även det.

Å ja, 3 år idag, glömmer aldrig den dagen, en kollega som kramat mig den veckan, hen kom till jobbet med feber....och hade en bror som testade positivt efter några dagar..vi nekades testas ...och vi var 6 st som blev sjuk v 11 då jobbet hade stängt för besök.....6 st dog på mitt plan jag jobbade, eftersom sedan vi blev sjuka....

#longcovidawarenessmonth

#jagfattas, #saknarmittliv, #postcovid,

#vemsaknas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan