söndag 12 mars 2023

#longcovidawarenessmonth 3 av (4)

#longcovidawarenessmonth

#jagfattas, #saknarmittliv, #postcovid

3 av (4)

Många av oss tappade mycket hår. För mig blev håret risigt, skavt, trassligt, och ovårdat..så även jag fick påverkan på håret, men i mitt fall gick det 1.5 år in i postcovid innan det helt plötsligt började lossna...kamma sig var en fasa...

Kroppen var i ständig stress, utmattning, feber.....I kombo med vissa mediciner......

Tack vare råd från Catarina så blev det bättre...och testade HÅR från Apoteket och Siliconfritt schampoo och balsam...

Det tar tid, växa ut igen, kanske blir håret aldrig var det var en gång..

Detta förbannade virus...


#recognition

#research

#remedy

#longcovid

Från tryck på min T-shirt & Hoodie

https://svenska-covidforeningen.myspreadshop.se/all

2 år innan covid ovan
Håret några månader innan covid.
Brukade tona och fixa med det själv..och klippte mig regelbundet. Bild ovan
Håret ca 3/4 år in i Covid ovan 
Höst 2021 började det rasa hår. Bild ovan

Tunnare och tunnare blev det. Bild ovan
Catarina klippte mig och gjorde slingor, bild ovan
Sommar 2022, efter covid igen 220430
Jul 2022 - nu får det bli sin egen färg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan