söndag 1 januari 2012

God Fortsättning....©

✿◠‿◠)¸¸.•*¨*
(¯`v´¯)

`*.¸.*´
2012 Kärlekens och Hjärtats år

Nytt år, nya möjligheter...och snart kommer våren...och värmen...åhhh så härigt...önskar er en bra början på det nya året...
Jag älskar ju sol, värme, havet, upplevelser och att resa…ja, vi lever bara en gång, här och nu….och jag tänker på de ord jag fick i kursen…att ta emot……ja….
Idag åkte JULEN i lådor och jag tänker, var packas de upp när vi får jul igen…
Känner idag att jag ser ljust på livet nu, känns så bra med ett nytt och helt orört år…att fylla med fina minnen…
Denna låt gick här i natten, i den oväntade stunden….
Rick Astley - Never Gonna Give You Up

"Vid varje ögonblick i vårt liv har vi oändligt antal möjliga val.
Men i varje ögonblick finns ett val som skapar glädje för den som väljer det och glädje för den som blir påverkad av valet.
I varje val jag gör förgrenar sig konsekvenserna oändligt långt bort. Väven som börjar vävas är oändlig.
Varje val jag gör skapar i mig antingen välbefinnande eller obehag.
Lyssna på kroppen. Den berättar för dig vilka slags val du gör"
Antecknat vid en föreläsning i Stockholm av Dr Deepak Chopra Citat ur boken "Att välja glädje" av Kay Pollak

Han har också skrivit boken "Att växa genom möten" ( båda i min ägo och ledstjärna i livet)
Website: Kay Pollak och takarskraft.se

Var rädd om er och varandra…..

2 kommentarer:

  1. Önskar dig ett riktigt gott nytt år 2012.
    Kram Li

    SvaraRadera
  2. Ja, nu har vi åter ett nytt år framför oss, och hoppas detta år blir ett bra år för oss alla
    Och ja, snart kommer våren...tiden går fort...
    Själv tycket jag att eftersom det ännu inte har blivit någon riktig vinter här än, så behöver det inte bli någon alls :-)
    och har inget emot om våren börjar tidigt..
    kram och önskar dig en fin fortsättning på det nya året

    SvaraRadera

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan