fredag 6 januari 2012

Positivt x flera....©

Då är det trettondagshelg då. Skönt att vara ledig igen. I förrgår ringde en arbetsgivare och ville träffa mig, i Uppsala....och fick mail av ytterligare en i går..ja vi får se vad som ät tänkt med mitt liv framöver...som en vän sa häromdagen, det är något som är tänkt i det du gör nu. Funderar med sonen om bästa dag i slutet på månaden, att åka ner och vara flera dagar. Syrran till hans sambo, fyller 30 under samma tid så att vara där och  få rå om lillhjärtat några dagar blir bra och då kan jag ju vara barnvakt, eller han se efter fammo....ler.
Min kursvän väntade på mig utanför resecentrum i går eftermiddag när jag kom och vi bytte våra saker så nu kan jag ta tag i den uppgift jag fått. Ska ta mig ann de där som ska göras nu när jag är ledig. Nytt kursdatum har vi fått också, den 5 februari då vi ska redovisa vår uppgift och få mer kunskaper i healing. 
Det har regnat i flera dagar inte kul men försöker man se positivt på det så blir det ju fortare vår. Tur man äger ett par allvädersstävlar och har tjock a sockar i dem. Bara att gå i vatten och modd, gör ingenting...Men idag har vi -7 c och strålande sol.
Positivt i det sorgliga är också att en anhörig hamnat på sjukhus till slut och får en riktig genomgång nu, en skitröngten visar ju mycket. Jag har varit dit idag. Gav lite info till personalen, ja det är inte lätt när någon säger sig har gett upp och ..jag vet...det finns två han saknar i livet...sin kära fru som gick bort för mer än 3 år sedan....och.....ja vad kan jag säga, jag vet ju hur han tänker och jag kan förstå.....Den hjälp han får för ävrigt där hemma är helt fatastisk, vilka tjejer, vilket jobb de gör...så glad för det de gör för honom.
Få se om det blir en tur till Parken och dans till Lars Kristerz med en kompis i kväll...känner mig inte riktigt på G men det är då det brukar bli som roligtast...ler...
På besök på sjukhuset sa han så :) "Men ska du inte gå dit och hitta en trevlig karl"...hahaha...ja han tycker det är på tiden...men jag känner honom så väl och ser i hans ögon precis vad han tänker...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan