lördag 21 januari 2012

Terry Evans än en gång...©

Så kom den sista som skulle hämta sitt från kursen och ge feedback hit i dag och nu har jag och en av mina kursvänner bytt uppgifter och jag ska nu göra mitt klart...
Hon hälsade på mig i kväll och vi beslutade att gå och se Terry Evans i Örnsköldsvik den 28/2-12.
Vi bokade biljetter så nu är det klart, härligt...
Var ju och hade en heldag med honom i Strömsund 2010, en helt fantastisk upplevelse...
Citat från gamla bloggen:
"Terry Evans


En dag med Terry Evans och vänner

En helt fantastisk dag som gett mig ännu en bit i min utveckling och upplevelser för livet. Som jag skrivit förut så ju mer man får ta del av ju mer ser man hur mycket mer det finns att lära.I går Lördag var det så dags för en spännande dag med Terry Evans i Strömsund. Programmet började kl 11 med att Gunnar Hjort och Ingrid Langaard spelade och sjöng för oss. Vi fick musikstunder med dem flera tillfällen under dagen där den speciellt utvalda musiken associerade till det budskap som just då berördes. Barbro Byström var värdinna för dagen, en helt fantastisk dag på många sätt.Terry Evans med hjälp av sin tolk Viktoria Kerttu framförde på ett lättfattligt och ibland skämtsamt sätt sin vandring genom livet med sin förmåga och hur han utvecklats i sitt arbete med att hjälpa medmänniskor tillsammans med sitt team "andeguiderna" . Lunch och två fikastunder ingick och efter lunchen kom så en kort beskrivning av bergsmeditationen. Terry ledde oss i denna meditation och sedan fick de som ville berätta om sina upplevelser. Han förmedlade sedan ett budskap till de som delgett sin upplevelse. Efter fikapaus nr 1 blev det så storseans med Terry. En helt fantastisk stund. Klockrena budskap från andevärlden om livet, för de som hade sina kära som kom fram. Av respekt för andevärlden och de som fick kontakt så stannar det där. Det var min första storseans, men har som bekant haft både privatsittning, telefonsittning och vägledning genom Maria Mitt medium förrut och fått kontakt på de kurser jag gått. Jag vet vilka som följer mig från andevärlden, för mig är det en trygg känsla. Dagen avlutades så med en frågestund med Terry där han också fick delge de som ställde frågor det budskap som kom som kunde vara mycket personliga. En dag med möten mellan andevärlden och vi som kom dit av sin speciella anledning :) alla vi som delar detta intresse. Det har blivit ett sätt att leva, att känna att man har detta med sig. Att få dela detta med fler och få lära sig mer är så intressant. Det fantastiska är att när du väl beslutar dig för att utvecklas, så kan du inte skynda dig igenom lärandet…

Jag köpte boken "BERGET vägen till frihet" av Terry Evans där du kan lära mer.
och CD:n BERGSMEDITATION – BM ett redskap för personlig utveckling.
Här kan du också beställa hans böcker och Bergsmeditationen . De som är utbildade Bergsledare har certifikat via Terry Evans. Med på denna dag var bergsledare Inger Johansson och mediet Jimmy Davidsson, båda utbildade av Terry, samt hans följeslagare och tolk Viktoria Kerttu. Tack till Terry Evans och hans vänner för en dag som är ett minne för livet // Bettan / slut citat från gamla bloggen.
Boken har jag självklart läst och även testat bergsmeditaionen.
Terry Evans homepage: Creative Experiences
På facebook Terry Evans vänner
Ja då var det beställt då...blir en intressant kväll där på parken i Övik..ser fram emot det.
Så vacker i kväll: Amy Keys & Phil Collins - Separate Lives

2 kommentarer:

  1. Hej Bettan, gud vad länge sedan. Hoppas allt är bra med dig?
    Jag har skaffat en ny hemsida nu. Den gamla ska raderas. Detta är min nya http://www.mariamittmedium.cybersite.nu/
    Titta gärna in.
    Mvh Maria mittmedium

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Maria

      Vad kul du tittade in till min blogg...självklart tittar in till din nya hemsida. Mycket har hänt de senaste åren. Har du möjligen Facebook

      Radera

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan