tisdag 3 januari 2012

Linser och yrsel…©

I går fick jag nya linser igen och jag får behålla landstingsbidraget. Dessa stabila linser har jag bytt var 8 månad förut men nu får man bidrag bara en gång per år så nu gör vi så i stället, sedan förra året. Det enda är att jag får betala undersökningen som man går till doktorn. Aj nu glömde jag fråga min optiker idag när hon ringde för att göra en liten extrakoll, de var så kladdiga av de vätskor de legat i och vi skulle testa dem igen, så nu har jag fått en ny tid....ja frågat om det går på mitt högkostnadsskydd. Var meningen i dag efter jobbet men bussen var 20 minuter försenad, så jag fickavboka allt.

I går blev jag så yr efter våra gäster åkt hem på jobbet, vid 14 tiden. Det var som att åka karusell, jag fick t.o.m. må dåligt. En kollega körde mig i det ösande regnet till resecentrum vid jobbet och det gick bara runt. En kvinna som jobbar i köket varifrån vi tar maten till träffpunkten skulle också åka buss och jag bad henne se till att jag kom av bussen. Det var så obehagligt och då det finns disposition för stroke i släkten blev jag lite orolig. Jag har ju också själv drabbats av två blodproppar, varav en djup ventrombos,så jag blev lite fundersam, man vet ju aldrig. Men det AKUT TEST tydde inte på det. Tänkte jag måste meddela någon. Försökte ringa barnens pappa flera gånger, för han brukar kunna hjälpa mig när det är något. Men det visade sig sedan att han själv låg sjuk och nästan inte varit ur sängen på flera dagar. Nåväl så kom jag till min hemstad och tog genaste vägen till min optiker på Ögrens optik, Vi provade in de nya linserna och det började kännas allt bättre i mitt huvud. Jag vinglade hem, jo jag gjorde faktiskt det, men då jag sedan var hemma kändes det lite bättre. Flera nära ringde och undrade hur det var, jo då bättre. Har känts relativt bra idag men inte hundra. Tydligen går det en förkylning som ger yrsel, men jag känner mig inte förkyld. Har ju lågt blodtryck, så kanske det var något sådant.
Om allt går enligt planerna byter vi saker med varandra i morgon inför kursuppgiften.
Sedan har jag och en kompis beslutat att gå ut på trettondagsafton…om detta inte är början till förkylning....mer kommer om detta.
För övrigt känner jag att livet är positivt och ser fram emot detta år. 2011, det värsta året i mitt liv ligger nu till handlingarna, så det kan bara bli bättre...ler......

Kom et fruktanskvärt regn över oss i Höga Kusten i förrgår, kallt i går och ja nu regn igen...men vi är ju på väg mot våren....härligt....
GLAD, ja,  fick ett mail i kväll från en trevlig person jag träffat på kryssning några gånger...åhh vad kul att höra från honom...ler...

Historien om mina ögon, skriven i samråd med mina föräldrar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan