lördag 14 januari 2012

YES...då är det på gång...©

Jaha då är det bokat då, resan till Uppsala. Tar Y-buss dit och hem. Inte dyrt alls, 380 kr per resa. Jag skulle tänka på sa tjejen när jag ringde i slutet på förra veckan, att boka via nätet. Då får du 11 resan gratis. Inte dumt alls. Jag vet ju hur ofta jag var hem till Övik under min tid i Örebro...inte ofta kan jag säga och när man bor så långt söder ut så känns norrland långt bort. Åker ner Onsd 25 kl 05.30 och åter mån den 30 jan. Ska bli kul att få vara där i några dagar och se sig om i stan. En datetid hos arbetsgivaren som kontaktat mig, har jag fått också, så nu rör det på sig....så spännande. Pratade med sonen och lillhjärtat idag och han är för rolig och förståndig lillen....saknar dom...
Varit på stan med "brudarna" hahaha idag, blev en hel del raffigt under...mm...rea...och en färg jag aldrig skulle sätta på mig...
Jargongen är densamma, en sa tyst hela tiden när den andra pratade, ja och en pratade på in och utandning värre än någonsin...ja ni som känner mig vet ju vilka....hahaha....Du/Ni det var för roligt...Vi var hem till en av dem och fikade och tittade på det nya i lägenheten där i city och sedan iväg ner på stan igen och lite mat på Il Padrino.
Är hemma nu och mår gott...och vilar upp öronen....(bild från min gata över Fjällräven arena och hamnen) I kväll blir det choklad, älskar ju det och Loka citron....inte dumt det heller...barskåpet får vänta till en annan gång, är inte mycket för att ta något själv, nej det ska vara något extra och trevligt, så känner i allafall jag....Märker jag kan äta en hel del godis och chips men inget händer, står fortfarande på mellan - 22 till -20 kg, det går så bra, är så lycklig för det. Funderar på vad det berodde på i mitt förra liv, den sista relationen...kan det vara att jag levde med en som ofta drack öl, har aldrig förr mött någon som dricker sådana mängder varesig före eller efter och jag var väl inte sen att smaka jag heller. Har jag köpt 10 öl sedan separationen...nej tror inte det och det talar väl för sig själv.....
Min anhörig har nu vakant efter op och mår relativt bra...men... och fyller år idag också....och efter midnatt fyller mina barns far 60....ja tänkt vad tiden går....han jobbar ju åt MoDo och de har flera bortamatcher i följd nu...ja tänk han fick det liv han alltid drömde om...hockeyn....
Ha en trevlig kväll där hos er....var rädd om er och varanrdra ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan