fredag 1 januari 2021

Nyårsdag 1/1-21

Vaknade kl 06 denna nyårsdag av att hjärtat slog så hårt i bröstet.. kollade av suttrition och puls...ser ju inte bra ut ( ovan i bild)....undrar just varför hjärtat rusar på så in i 17 nu...börjar ju känna mig frisk nu...så här var det ju i somras...
Bild nedan vid 10 efter jag somnade om en stund..puls bättre med suttritionen är inte OK....
 
Skön långpromenad från Tuna backar, Kvarngärdet, en sväng in på Strindbergsgatan och säga hej till Matti, Sarah och barnbarnen, Maxx, Fabbis och Bellis.
Vidare ner till city och Fyrisån...förbi fd Lingon och promenadväg förbi polishuset utmed Fyrisån mot Fyrishov och hem till Tuna backar. Runkeeper la av efter vägen. Idag känns orken som innan jag blev sjuk I c19....fantastiskt ...nu kan det bara bli bättre...

Glömmer aldrig påsk 2020 när jag inte fick åt mig luft..det var som om halva lungorna bara fylldes...vi gick ock vi gick Ove och jag ...så höll vi på hela sommaren...ibland fick han stanna och vänta på mig...Jag orkade inte gå...minns när vi var i Västerås och jag måste stanna för hjärtat jobbade så...
Ibland stog jag inte ut och måste ut och syresätta mig, ut och gå...efter vi gått ca 30 min så lättade trycket över lungor, strypkänslan släppte....
Veckan före påsk när jag ringde in till 1177 och bad få komma in, och få testas åter igen...när en mindre trevlig sköterska sa att min hvc hade givit mig fel upplysning...Jag skulle inte ringa vid temp 39 utan vid 41 och jag knappt kunde andas......så till slut stod jag inte ut. Ringde själv in på infektion och en jättefin ssk tog mina uppgifter bad mig kontakta min chef för att få bli testad för c 19, trots att det var påsk. Gjorde så och ...en månad efter jag blev sjuk 14/4 fick jag testas....försent för att kunna fånga viruset i test........
Men nu mår jag bättre...mycket bättre.....

Så på kvällen kom ett bakslag åter igen. Det blev  jobbigt med andningen, hosta och fick ta både extra symbicort och bisolvon......som tur var blev det bättre efter någon timme...men blir så trött av hostande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan