onsdag 27 januari 2021

Månader av stress och så blommar herpes fram....

EFTER MÅNADER AV STRESS
Jag blev ju sjuk i c19 symtom 14/3...och allt som drabbat mig....
Blev remitterad till gyn av medicinläkaren och det gick fort få tid. Anledning var att jag tog upp att de gjort konisering och att jag fick sepsis efter på ett crp på över 280, då 2016.

Vi pratade om min gamla dvt 99 och att remissen ville utesluta vissa saker. Bl.a. att jag haft godartade systor på äggstockarna, som sista gången 2019 hade krympt. Han förklarade så ingående vad han såg på ultraljudet...att systorna inte ändrats på höger. Vänster äggstock kunde han inte se och det var positivt, hade det varit något annat än godartade systor där så hade de synts. Han förklarade att det såg naturligt ut, att livmodern hinna åxå såg normal ut. Även livmodertappen såg normal ut.

Det togs ett nytt cellprov och vävnadsprov på herpes som är i ljumsken. På samma sida som bältros I augusti 20.

När jag berättade om hur vi var flera som fick covid symtom v 11, på jobbet...och hur jag mått...om de som avled när 6 av oss personal varit sjuka några veckor, då, säger han..jaha då är det covid som utlöst din blodpropp. Det står här att det är osäkert om vad som utlöst den, i remissen. Han visar på hur mitt crp åkt upp och ner under all tid nu och det tyder på infektion. När jag berättar åxå om min viktuppgång säger han ja det är åxå en orsak som kan utlösa propp.

Han hade en rötgenläkare med sig idag och de sa det skulle ta blodstatus...crp..och flera cancer prover.

Jag glömde berätta för dr att jag hade Valaciclovir 500 mg hemma, då jag fått herpes förr i livet: 1×2×5, och skickade infot i 1177. Dr ringde upp och det var ok att ta det i kombo med övrig medicin just nu. Han skrev ut mer så jag skulle ha hemma. Tackade honom för all hjälp. Så ringer han upp igen och berättar att cancerproverna kommit och de var UA. Det jag åxå sett I 1177 och att crp låg lite högt, men sa han det är inte konstigt i den långa tid du varit sjuk. Ingen har reflekterat över crp, under den här tiden.

Jag kunde ta tablett 1 då vid 14. Gjorde så och jag vet inte om det beror på valaciclovir eller nya arbetskläder, att det blossade upp röda svidande onda utslag på benen. Som la ner sig efter rejält med mjukgörande och cortison när jag kom hem från jobbet i kväll.  

Han frågade åxå om min nässpray som innehåller cortison  och hur mycket jag använde det. Ja ytterst lite i år. Och symbicort har ju åxå cortison i sig och det kan åxå utlösa propp.. Så idag har jag fått lära mig ännu något nytt.
Det har varit mycket negativ stress på jobbet ett tag. Det har tagit på mig att jobba i det, och heltid nu de här 90 dagarna.
Jag måste verkligen ha tur som haft förmånen träffa så många fina läkare trots allt som drabbat mig. Idag 318 dagar sedan.
Bild nedan, utslagen på låren i kväll 27/1-21  efter de blev smörjda

De cancerprover som togs...

Svar 3/2-21 på provet: "herpes simplex virus typ 2 DNA"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan