onsdag 13 januari 2021

Covid 19 vaccin / Pfizer BIOTECH


 Dos 1 idag 9.45.....äntligen....
8 h har gått nu kl 19, känner ingenting alls efter...
Vi är flera kollegor som vaccinerats idag och alla mår bra...
Likadant de som bor...

Var på Medicinmottagningen idag direkt efter. 
Tog upp allt, från tidigare  lätta cellförändringar de åtgärdat, för några år sedan som jag fick Sepcis efter.....
Aktinisk Kerstos jag fick Zyklara behandling för i höst...ett förstsdium.... 
2 stora fettknölar 7×4 cm på ben och arm de opererade bort på privat klinik 2018, och att jag kände fler som Dr fick känna på, Hon kände en på benet nära gallan åxå, men de känns mjuka sa hon.
Hon kände på lymfkörtlar under armarna  I ljumskar, kollade brösten väldigt noga.
Lyssnade noga på hjärtat och lungor...och det systoliska blåsljud jag haft förut hördes inget alls av nu.
Berättade om de godartade systor jag har/haft på äggstockarna som krympt vid sista besöket  för 1.5 år sedan. Då ska vi remittera dig för ny undersökning sa hon.
Makulär Amuloidos, jag har konstaterat 2012 på ryggen och kliar som fan varenda dag, sedan..ja är det 15 år.
Bältros jag fick augusti 20 med värk som kommer och går och utmattningssyndrom september 20, som gör att jag har svårt med stress, koncentration, och blir så oerhört trött ibland. Jag som varit morgonpigg, gått på gym kl 7 ibland, sover från 22-23 till 10 ibland orkar jag inte kliva upp förrän 10.30 när jag är ledig .
Hon var påläst i covid 19 och lyssnade till alla mina symtom jag haft sedan 14 mars. Ja du har råkat ut för mycket och ändå berättade jag kanske bara 1/3...
Hon förstod precis hur det är när fk utförsäkrar...
Jag ska fortsätta med Eliquis, jag tror jag får mer slem utan asetylsystein så de 2 fick jag mer utskrivet  av...
Berättade om min viktuppgång 15 kg mars-juni och att jag gick upp än mer under hösten och att jag testar nu 5:2...att jag inte fattar vad jag går upp i vikt av. Berättade om mammas diabetes, att jag undrar kan jag ha cancer, då jag går upp i vikt så, trots att jag tycker jag äter så nyttigt, men att jag unnat mig fika som sjukskriven ibland...och frågade om bantningsteer om det skulle påverka mitt blodtunnande Eliguis men hon rådde inte till hälsoprepparat, så där är vi överens...och vi är åxå överens om att äta mitt blodtunnande..hon skulle åxå kontakta Övik igen för mer info om ärftligheten få blodproppar om det är från både mamma och pappa.
Inga restrektioner med Eliquis vad man får äta eller ej som med Varan.
Orkar du jobba heltid sa hon...Jag kämpar för att jag måste, men att den 26/1 har jag passerat 90 dagar och är nollad hos fk....men vi får se, jag har varit sjuk och hemma någon dag med bakslag.
Jag ska på återbesök I vår...kan ta mina allergimediciner, symbicort för andningen, asetylsystein för slemmet I andningsvägarna, omiprazol för den jobbiga magsyran som kom med covid...
Och jag sa, det låter konstigt, men tack vare dvt/ djup ventrombos och blodtunnande jag fick så mår jag så mycket bättre nu...det är som jag fått livet tillbaka...
Febern jag haft nästan dagligen, yrseln och andningsbesvären har planat ut. Sedan i höst kommer skoven med sjukdomskänsla, temp  hosta, och andningsbesvär med slem var 2.5-3 vecka nu...
Hon sa när jag berättade vi var 6 som blev sjuka samma vecka och flera avled som bodde, när vi var sjukskrivna ...ATT DET MÅSTE HA VARIT COVID DU HAFT.
Nu väntar vi på hjärnröntgen, då jag hör puls I örat och det piper dygnet runt sedan månader... och ultraljud hjärtat, då man misstänker kronisk emboli.....
Känner mig nöjd och fint bemött...
Så, en historisk dag  att ha fått möjligheten få c19 vaccin och slippa bli så sjuk igen...
Bokat nytt AK test för I morgon...ser ju i gruppen att andra fått positivt trots de haft negativt i höst....

Nu har det gått 12 h och 37 i temp....känner mig helt ok....kl är 21.47

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan