torsdag 14 januari 2021

Efter Pfizer c19 vaccin....

22 h har gått  kl 7.45...
Vaknar på morgonen 7.15.
Kännt av ont i armen i natt där de stack, så det lär man få ha någon dag.
Var lite röd, där de stuckit såg jag när jag tog bort plåstret i går kväll.
Det jag känner nu på morgonen är lite mer ont i halsen än jag brukar ha, jag har ju normalt ont i halsen dagligen, men nu mest vänster sida i halsen, där jag förrut haft stickningar I tungan längst bak och tungan domnat ibland tidigare. Vänster  sida där  pipet och pulsen hörs i örat dygnet runt...och hostar som vanligt...men för mig, en helt vanlig dag i livet med symtom som kommer och går..det känns bättre i halsen med en strepsils ingefära jag brukar ta ibland vid halsont...så inte något konstigt så här långt...

Vid 10 kommer klådan/svedan tillbaka jag hade i slutet på mars-20 och i maj, i början av covid symtomen. Magen svullen till vänster.. 
Vid kl 11 har det röda börjat lägga ner sig, och kliar mindre, 
kl 11 är TRYCKET MOT VÄNSTER ÖRA åter, som jag haft hela hösten..men som jag inte kännt av de senaste månaderna.
Kan det vara så att vaccinet åker runt och angriper där viruset farit fram funderar jag.

Det kan vara ett vanligt skov var 2.5-3 vecka åxå....


Kl 14.30 

Trycket mot v öra har släppt.

Klådan/ svidande hud på mage är borta.

Ont i halsen ännu, mest v sida, men mindre.

Mitt c19 började med bl.a rinnande mage 14/3...det kom samma känsla och att det svider i magen, vid 13.30 men är nu borta även det...ingen feber sedan vaccination....

Så jag kan bara säga det känns ok....det har gått 1 dygn och 5 h nu

 ...........

Var och tog AK kl 13 åxå, har hört långtidssjuka som haft negativt i höst fått positivt nyligen....så intressant

............

Kl 20 finns knappt någon av dagens symtom kvar. Lite ont i halsen som vanligt, pipet och pulsen i örat, hör åxå numera till en normal restsymtom dag I mitt liv.

De flesta från jobbet jag haft kontakt med mår bra.
En kollega har ont i huvudet och fick Ipren av chef och har feber, det planade ut men kom åter efter 5 timmar..
En fd kollega från åren i Kramfors mår åxå bra efter....

Kl 22.45, mår ännu bra,  så tror det behövs inte mer info nu, om det.
Det enda som spökar är känslan av bältros som kommer under magen...över urinblåsan...sticks, gör ont....så där som det gör ibland 

2 dygn efter nu 15/1-21// känner mig som innan jag fick vaccin....
Var lös I magen vid kl 06 åxå...men känner mig som innan....det piper i örat och hör pulsen, ont i halsen, hostar....
En helg med dubbelpass väntar 7-21.20 lörd och sönd....vi får se hur det kommer kännas med början 14 idag

Hm.....så fort det svänger......temp vid 10.45 15/1,  37.8.....ringer chef och berättar om symtom....under ledig dag igår 14/1....och att jag tänkt jobba i em och helg och om det är ok ....då jag tror det bara är vaccinet....hon är så fin och säger du får vara hemma i helgen och se hur du mår....ok.....
Jag som trodde det var ok nu .....fortsättning följer

Fler som fått temp och symtom som kommer tillbaka...? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan