söndag 3 januari 2021

1 ÅR SEDAN 10 ÖGONOPERSTIONEN PÅ ACKIS

 Tänk det har gått 1 år idag ..

Så här skrev jag igår för 1 år sedan 

"Incheckad..Dr kommer ut ur sitt undersökningsrum och skrattar...han hör vårt prat...Hej Elisabeth säger han och kommer med tuschpenna...jippi jag fick ett kryss...först...sedan fick Christina denna gång, inte som sist vi skulle opereras..jag fick inget kryss🌞🙏👌

Jag har i.a.f en droppstång..skämt från våra operationer i november men det hade inte hon...... Vad kul vi är här igen samtidigt...Vi ser ut att få vänta till nästa dag då akut dykt upp...så jag får hem och sova inför morgondagen....den så speciella kulinariska måltiden...köttbullar med mos på jättevarma tallrikar fick vi in, den som måste beställas innan kl 10....Denna gång har vi enkelrum och egen toa och jag med en droppstång till där inne👌🙏🌞. Christina har fått ID märkning men inte jag.. När kvällspersonalen kommer in och presenterar sig...säger de...er känner vi igen...🌞🙏👌... jag säger "jag kan komma jättetidigt i morgon"....då säger Christina...Du tar inte min op tid, jag har första tiden...🌞🌞🌞

Tänk så bra vi har det i Sverige, 200 kr för operation och full pension i 2 dygn.

#akademiskasjukhuset #akademiskaögonavdelningen85G"// slut citat 

Och så här skrev jag idag 3/1-20 för 1 år sedan 

"OPERATIONENS MORGON

ID märkning blodtryck och syresättning igen och port i armen...2 Alvedon, tablett mot illamående och 1 lugnande.. så iväg ner på op där de bäddade om mig....bedövningsdroppar och spruta. Ögon outfit för helgen, får åka hem så här i em...och åter tisdag. Operationen blev mycket intressant. Det fanns en intakt linskapsel på höger öga. Dr sög ur linsrester och la in den nya linsen i kapseln. Dr frågade mig om jag hade haft infektion i ögat men inget jag minns. Han frågade åxå om jag blivit bländad mycket för iris har varit förstört i överkant sedan början av 70-talet efter op och det har jag ju, så han sydde ihop iris i klockan 12. Måste vara försiktig vid duschning då bandaget ska sitta till tisdag. Undrar hur det ska gå med tejpen när den ska sitta så många dagar när jag inte tål den.

De frågar åxå på op du har väl någon som kan hjälpa dig där hemma nu...och det har jag...Ove❤..

Jag har haft hjälp av Ove ❤ att skriva när jag bara ser 0.2 just nu med mitt friskaste öga täckt ....och fniss när vi åkte hem bad en ssk honom.  Följ med här maken så får du ta emot papper om återbesök mm..okey hade jag ingen aning om....

Väl hemma konstruerade HJÄRTAT mig en läsgrunka.

#akademiskasjukhuset " // slut citat 

Bilderna från 3/1-20


Och.....det här som FK höll på tjafsa om när de utförsäkrade mig. Att inte min op läkare fyllt i intyget om vad det innebär för mig...att leva med min ögonsjukdom...
Herre gud sa jag, hur ska en opererade läkare kunna sammanfatta i ett isjukntyg vad 60 år med min ögonsjukdom innebär för mig....han har ju bara opererat..
När jag hämtade ut den interna journalen fk skrivit om mig en massa hittepå, tog jag med den så min ögonläkare fick läsa vad fk påstod läkaren sagt...handläggaren på fk hade INTE förstått infot.
Ja idag ligger iaf alla 4 intygen de avslagit hos FVR....I väntan på....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan