fredag 31 januari 2020

Blommor och första arbetsveckan efter operstion


 Fick dessa fina blommor av min kollega Anette idag. Tack Anette  för de fina tulpanerna de förgyller mitt köksbord, blev så glad för dem.
Då var första veckan efter sjukskrivning gjord.
Det händer mycket i jobbet nu. Känns bra med det nytänk som växt fram med byte av chef och personal som kommit och som kommer till när flera byter arbetsplats. Vi ska sätta oss och prata igenom delar jag har med mig från mina år inom social psykiatrin och dagliga verksamheter inom soc psyk och åren i daglig verksamhet för äldre.. Har ju med mig en värdegrundsledarutbildning.
Jag har haft flera som handlett mig och mina kollegor inom soc psyk genom åren,  både i Uppsala, Övik och Örebro som verkligen inspirerat och givit feedback och verktyg i hur göra i vissa situationer.
Mitt arbetshjärta brinner mest för psykiatrin, det är ingen tvekan om det. Jag har inte samma känsla för demensvård. Jag gillar ju att jobba med utveckling av människor. Mitt första jobb var en uppstart av boende för försöksutskrivna från rättspsyk. Vilken möjlighet jag fick. Det var intressanta år. Soc psykistri intresserar mig verkligen. Tänk vilken möjlighet jag fick, fått vara med på uppstart i min hemkommun av boenden när mentalsjukhusen stängdes 94-95. Dagliga verksamheter i Övik, Örebro och Kramfors med olika satsning och åren i daglig verksamhet, för äldre i Kramfors kommun/ höga kusten 05- feb 12 när jag flyttade till Uppsala. Skulle kunna skriva en hel bok om hur roligt det vsrit. Jag blir riktigt lyrisk av tanken vad jag fått jobba med.
Funderar ibland tro vad det blev av alla kollegor under alla dessa år. Några har jag kontakt med och det är jättekul.
Funderade ett tag på om jag skulle lägga av med det fackliga uppdrag jag haft som AO/SO nu i ett år..men blev peppad fortsätta. Det har varit en del, det tar tagit så mycket kraft ....men jag tycker det är jätteintressant och ju mer jag lär mig ju mer ser jag man har att lära. Vi är nu inför en ny avtalsrörelse inom kommunal så vi får se hur den tar form.
Ögonen har nu inga droppar mer. Jag börjar vänja mig vid att linserna är inopererade nu...tanken kommer inte att jag ska gå och ta ut kontaktlinserna.
Det var lite grumligt de första dagarna sedan dr tog stygnet i ögat men upplever det som lite bättre nu.
Idag kom information om att Corona viruset nått Sverige och Jönköping. Troligt kommer det fler.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan