fredag 3 januari 2020

Ögonoperation av lins in i höger öga


 OPERATIONENS MORGON
ID märkning blodtryck och syresättning igen och port i armen...2 Alvedon, tablett mot illamående och 1 lugnande.. så iväg ner på op där de bäddade om mig....bedövningsdroppar och spruta. Ögon outfit för helgen, får åka hem så här i em...och åter tisdag. Operationen blev mycket intressant. Det fanns en intakt linskapsel på höger öga. Dr sög ur linsrester och la in den nya linsen i kapseln. Dr frågade mig om jag hade haft infektion i ögat men inget jag minns. Han frågade åxå om jag blivit bländad mycket för iris har varit förstört i överkant sedan början av 70-talet efter op och det har jag ju, så han sydde ihop iris i klockan 12. Måste vara försiktig vid duschning då bandaget ska sitta till tisdag. Undrar hur det ska gå med tejpen när den ska sitta så många dagar när jag inte tål den.
De frågar åxå på op du har väl någon som kan hjälpa dig där hemma nu...och det har jag...Ove❤..
Jag har haft hjälp av Ove ❤ att skriva när jag bara ser 0.2 just nu med mitt friskaste öga täckt ....och fniss när vi åkte hem bad en ssk honom.  Följ med här maken så får du ta emot papper om återbesök mm..okey hade jag ingen aning om....
Väl hemma konstruerade HJÄRTAT mig en läsgrunka.
Varit väldigt trött efter jag kom hem och sovit.
Tog 2 Alvedon när jag kom hem då jag började känna av operationen i mitt högra öga.
Jag har sagt till teamet runt mig att jag är väldigt positiv till att få uppleva detta och då min synnerv är så förstörd är jag positiv till om det kommer nytt ur forskningen får de gärna prova det på mig. Ssk sa att de lär sig åxå av att få operera mig .

#akademiskasjukhuset



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan