måndag 6 januari 2020

Lyft på kompress efter jour kontakt

Dygn 3 ringde jag igen jouren på avdelning 85 G Akademiska sjukhuset.
Ssk skulle åka in till avdelningen och skulle åxå rådgöra med Dr om min ljuskänslighet och värk i ögat. Hon ringde upp och jag berättade då också att jag tar trycksänkande DUOTRAV x 1. Hon pratade med Dr igen och jag fick då ok i att öppna förbandet och ta droppar.
Vi såg då...eller rättare sagt Ove såg att kompressen som låg närmast ögat hade glidit ner och låg mot ögonfransarna.
Efter basal handhygien rutin klippte Ove upp tejp. Jag droppade och han lyfte kompressen i läge och tejpade för....det får vara så nu till i morgon kl 08 när jag får träffa min doktor igen.
Ögonen skulle vila nu till i morgon...och jag känner att det blivit mycket bättre av att få öppna och lägga kompressen till rätta.
Min förutsättning att läsa just nu...bara att bita ihop...ingen kommer ihåg en fegis...men nu ska ögonen vila...från att försöka se i en synskärpa på 0.2....i morgon får vi se...Hur mycket ser jag nu.... 
Efter de lyfter bort "kvartsmumifieringen"😎

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan