fredag 30 december 2011

Sammanfattning av 2011 ©

*˛°★SNART 2012!!!★* 。*★* ˛.*.★*.˛* .˛。*.★.*˛.¨*.★
˛°_██_*.。*./ ♥ \ .˛* .˛。.˛ ★GOTT SLUT OCH★ 。**˛
˛. (´• ̮•)*.。*/♫.♫\*˛.* ˛_Π_____.♥ GOTT NYTT MAGISKT ÅR PÅ ER ALLA!!!♥
.°( . • . ) ˛°./• '♫ ' •\.˛*./______/~\*. ˛*.。˛*★* ˛.*.★*.˛* .*˛
*(...'•'.. ) *˛╬╬╬╬╬˛°.|田田 |門|╬╬╬╬╬*˚ .˛ ...★..*.*★*.★
     

     ♫♥☼*~♥♫~♫♥♫~♫♥☼*~♥♫~♫♥☼*~♫♥☼
Ett händelserikt år..ja på många vis…

Flera konserter, Eagles  på Norrporten arena i Sundsvall, Orup i Strandparken i Övik, Smokie, Sweet och Kebenekajse på Merry Can i Örnsköldsvik. Det som inte blev av var Statous Qou och Slade i den tid som då var blev det ej av. Slade har jag sett förrut och det var en upplevesle.
Svåra förluster både för mig och de mina. Barnens farmor, mammas sambo nu dagarna före jul, begravningen i går och den totala förändringen som totalt förändrade mitt liv i den oväntade separationen. Idag snart 6 månader senare inser jag att det var det bästa som kunnat hända mig just då och det tog mycket hårdare på mig än jag först trodde, men vände när sanningen kom från flera håll och jag vet att det kommer ta tid och jag är långt ifrån redo för något nytt, kanske till sommaren, eller tidigare, ja det får ta den tid det tar…Tack till alla som stöttat mig och hållit mig ovan ytan, till dess att jag fick fotfäste i livet igen...Nej jag vill aldrig mer uppleva det som då var....
I samma tid som allt detta kom vetskapen att de behövde sätta in droppar i mitt sk friskare öga också och jag insåg att det även kunde ge mig än sämre syn, även det en sorg som följer mig.

Positivt då: Har jag lärt mig mycket om livet och mig själv det här året. Hur jag så blint trott på det jag trodde var sanningen och de som öppnade mina ögon är jag evigt tacksam. Sedan i ett annat perspektiv av livet, hur andra kan försöka få en att tro på lögner, svartmålning av någon, usch för de människorna, nej sådant vill jag stå utanför. Nej jag vägrar köpa de usla människornas åsikter...genomruttet hur de uppföt sig och tack vare det jag lärt i jobbet och livserfarenhet så ser jag ju det ur ett yrkesperspektiv. Ska understrykas att det har inget med mitt tidigare liv att göra..
Jag har rätt att ha min åsikt och vara den jag är.  Jag ska inte behöva ändra mitt sätt att tänka, tycka och känna. Det är viktigt att det finns utrymme för mitt sätt att vara om jag ska känna att jag ska närma mig en man igen. Som min dotter brukade säga, varför destruktiva relationer när man kan vara ensam och just nu känns det att det är mest rätt mot mig själv att vara ensam och viktigt i en framtid att  kunna känna att det är färdigt och bearbetat, inget som ligger kvar. Jag har mycket klart för mig vad jag befinner mig och vad jag ser måste finnas som är gemensamt för att ens tänka att det kan vara möjligt. Jag har lovat mig själv att inte hamna i samma igen, inte dras in i konflikter som inte är mina. Positivt är också min sons jobb i Stockholm och att de fick en så fin lägenhet där i Uppsala. Det var så mysigt att få vara där hos dem, jag mådde bra av det. Jag har börjat se mig om efter möjligheter för mig med. Övk blev inte det jag trodde, nej jag känner att det är något annat jag ska göra med mitt liv. Men sedan om och när en förändring kommer det är frågan. Jag har ju mina ögon som spökar och kan sätta käppar i hjulet för mig, så vi får se hur livet utvecklas. Så roligt också att min dotter träffat en så fin kille, verkar go och snäll, så glad för det.
Jag vill fortsätta mitt liv i att resa uppleva och ha roligt och kunna utvecklas i den riktning som är tänkt för mig.
Ett stort tack till mina  barns far som ryckte ut med sin vänlighet när saker händer och hjälpte mig. En  lägenhet fixade han. Ja han har ju sina kontakter och det var skönt i det som då var, jag behövde inte tänka bara få det serverat. Han har hjälpt mig med flera saker i höst och inte minst nu i jul.
Allt är avslutat och klart från separationen i somras, vi har inget som binder oss samman längre, mer än de tio åren i bilder, den stora hemsidan med berättelsen om vårt liv och alla resor vi gjorde. Ja kanske den kommer ut i omredigerad design en dag...Resan till Turkiet stax innan jag fick veta, jo den var underbar då, men sedan förändrades min syn på den och att få träffa Jessica  och hennes familj där, var så roligt.
Fick kontakt med syncentralen som hjälpt mig med de delar jag inte har koll på och har nu sökt utifrån deras rekommendationer. Det finns mer hjälpmedel jag kan få också men det får vänta till jag hittat min plats i livet.
Positivt är också den kurs jag börjat som jag hoppas kunna fullfölja, det är så spännande och roligt och i veckan ska vi byta saker i vår utveckling och nytt förslag på datum har kommit.
Några utbildningar i jobbet, den sista med Tommy Wadebeck, så intressant. och sanna ord om livet.
Ser ljust på kommande år, mycket positivt har hänt också, som fått mig att utvecklas och öppningar som kan leda vidare...försöker leva efter "Lev och låt leva"...ja försöker.....
Ja ett händelserikt år lägger nu ihop sina blad för alltid i kväll, som för mig är ett ?, då begravningen kom, blev inget planerat då…men  en ny bok öppnas….år 2012"
       ♫♥☼*~♥♫~♫♥♫~♫♥☼*~♥♫~♫♥☼*~♫♥☼

1 kommentar:

  1. Läste nyss ditt år. ser att det finns flera människor som törs öppna sig i offentligheten. ha de bra!!!Tack :)

    SvaraRadera

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan